انتقاد استاندار از دانشگاه‌های بزرگ خوزستان

هورنیوز – استاندار خوزستان با انتقاد از عدم حضور روسای دانشگاه‌های چمران و علوم پزشکی در جلسه‌ای که برای بررسی وضعیت کتابخانه‌های خوزستان برگزار شده گفت: وقتی متولیان اصلی کتابخوانی به جلسه نمی‌آیند باید فاتحه اوضاع را خواند.

 غلامرضا شریعتی در سومین  جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با گله‌مندی از غیبت روسای دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی اهواز در این نشست اظهارداشت: وقتی متولیان اصلی کتابخوانی نمی‌آیند باید فاتحه اوضاع را خواند.

وی با اشاره به اینکه لازم است علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان را به مطالعه افزایش دهیم، گفت:  نظرسنجی در مناطق برای علاقه‌سنجی نوع کتاب مردم در راستای افزایش رغبت مردم به کتابخوانی خیلی موثر است.

استاندار خوزستان خاطب به مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: دستگاه‌ها برای نیم درصد  حق کتابخانه‌ها باید گزارش ارائه دهند که اگر این اعتبار گرفته شده در چه زمینه‌ای هزینه شده است و این نیم درصد باید برای تجهیز، بهینه‌سازی و بروزرسانی کتابخانه‌ها هزینه شود.

وی ادامه داد: خیلی از شاخص‌های اهواز درکتابخانه‌ها از شهرهای کوچک ضعیف‌تر است و باید تلاش کنیم تا وضعیت این شهر را بهبود ببخشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به وظایف مسئولان عنوان کرد: مسئولان شهری اهواز باید این وظیفه را بر دوش خود احساس کنند و به کتابخانه‌ها کمک کرده تا این شهر در سختی و تنگنا نباشد.

وی با اشاره به هنرمندان و نویسندگان فرهنگی در گذشته در خوزستان بوند و برخی مواقع کشور را تغذیه می‌کردند، گفت: تعاملات کتابخانه‌های عمومی خوزستان باید سازمان‌های مردم در نهاد بیشتر شود و فرهنگ کتابخوانی توسعه دهند.

شریعتی ادامه داد: برای مناطق حاشیه که امکان ساخت کتابخانه نیست باید کتابخانه‌های سیار را گسترش داد.

https://hoorkhabar.ir/632560کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.