تحقق ۵۵ درصد تعهد اشتغال خوزستان

هورنیوز – حسین نظری ظهار کرد: تعهد اشتغال خوزستان در سال ۹۵، ۱۹ هزار و ۵۲۷ فرصت شغلی است که این رقم توسط دستگاه‌های اجرایی استان در ابتدای سال ثبت شده است و این دستگاه‌ها موظف شده‌اند که تا پایان سال تعهد اشتغال خود را محقق کنند.

وی افزود: از نظر میزان تحقق تعهد اشتغال، سازمان جهاد کشاورزی در رأس دستگاه‌های اجرایی قرار دارد. تعهد این سازمان اشتغالزایی برای ۲۵۰۰ نفر بوده است که تاکنون توانسته ۲۷۳۳ فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت کند. به عبارتی ۱۰۹ درصد تعهد اشتغال خود را محقق کرده است.

نظری با بیان این‌که کمیته امداد امام خمینی (ره) از نظر تحقق تعهد اشتغال در جایگاه دوم قرار گرفته است، تصریح کرد: کمیته امداد ایجاد ۱۲۰۰ فرصت شغلی را متعهد شده بود و تاکنون ۹۲ درصد از تعهد خود یعنی ۱۱۲۰ فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت کرده است.

وی عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند نیز از نظر تحقق تعهد اشتغال در جایگاه سوم قرار دارد. تعهد این سازمان ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۴۰۳ فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت کرده است و به عبارتی موفق به تحقق ۸۰٫۶ درصد تعهد اشتغال خود شده است. اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز متعهد به اشتغالزایی برای ۳۳۳۷ نفر در سال ۹۵ است که تاکنون ۶۲ درصد آن محقق شده و اشتغال ۲۰۶۷ نفر را در سامانه رصد ثبت کرده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان بیان کرد: از سال ۹۰ که سامانه رصد طراحی و به اجرا گذاشته شد، تاکنون این میزان تحقق و تعهد اشتغال بی‌سابقه بوده است. اکنون ۵۴٫۷۴ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است، در صورتی‌که در سال‌های گذشته تا این موقع از سال، حدود ۳۰ درصد تعهد اشتغال محقق می‌شد.

نظری در خصوص آن‌دسته از دستگاه‌های اجرایی که تاکنون بخش کمی از تعهد اشتغال خود را محقق کرده‌اند، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، اداره‌کل آموزش‌وپرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، ۵ دستگاه اجرایی هستند که کمترین میزان تحقق تعهد اشتغال را دارند.

وی ادامه داد: برای مثال دانشگاه شهید چمران اهواز در ابتدای سال جاری ایجاد فرصت شغلی برای ۴۷ نفر را متعهد شد اما تاکنون حتی یک فرصت شغلی را در سامانه رصد ثبت نکرده است. همچنین اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش با وجود گستردگی خود متعهد به ایجاد ۲۶۶ فرصت شغلی بود اما تاکنون فقط اشتغالزایی برای ۴ نفر را در سامانه رصد ثبت کرده است.

نظری افزود: این دستگاه‌ها در هر سال تعهد اشتغال خود را با توجه به شرایطی که دارند تعیین می‌کنند و هیچ کس تعهد اشتغال دستگاه‌های دیگر را تعیین نمی‌کند. با این وجود هنوز این پنج دستگاه نتوانستند تعهد اشتغالی که خود تعیین کردند و متعهد شدند را محقق کنند.

https://hoorkhabar.ir/631961کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.