وعده ای دیگر برای حرکت متروی اهواز؛ این بار از قول استاندار/ مشکل پروژه چیز دیگر است

به گزارش هورنیوز ؛ پروژه قطار شهری اهواز سالهای سال است که جلوه این شهر را زشت کرده و به نماد تاخیر در تحویل پروژه های عمرانی تبدیل شده است.

پروژه ای که قرار بود مانند سایر کلانشهرها، چندساله به پایان برسد اما امروز درحالی که کلانشهرهای دیگر به توسعه آن فکر می کنند، در اهواز مردم هنوز هم اندر خم یک کوچه اند.

سیستم فرسوده حمل و نقل شهری اهواز ضرورت راه اندازی هر چه سریعتر قطار شهری را در این شهر دوچندان می کند اما متاسفانه در سالهای اخیر این پروژه درگیر مشکلاتی مانند پیمانکار، بودجه، عدم پرداخت حقوق کارگران و برخی مشکلات فنی بوده است.

اما امروز غلامرضا شریعتی استاندار جوان خوزستان که مدتی است این مسئولین را بر عهده گرفته، در بازدید از روند اجرایی این پروژه، وعده ۱۰ ماهه برای افتتاح فاز نخست متروی اهواز را داد، وعده ای که دیگر مسئولین پیش از وی نیز داده بودند.

 

شریعتی در این خصوص اظهار کرد: مردم اهواز در اجرای پروژه‌ قطار شهری اهواز سختی‌های زیادی تحمل کرده‌اند؛ ‌مسیرهای زیادی در شهر اهواز برای اجرای این پروژه بسته شد و بنا بود قطار شهری اهواز زودتر از اینها راه بیفتد ولی ۱۰ سال است که گرفتار این پروژه هستیم.

وی افزود: اگر به فکر سلامت مردم هستیم و بنا باشد محیط زیست اهواز پاک‌تر باشد و آلودگی کمتری داشته باشیم، یکی از پروژه‌هایی که باید به آن توجه کنیم، قطار شهری است.

استاندار خوزستان گفت: ریل مورد نیاز قطار شهری اهواز خریداری شده و تنها برخی قطعات زیر ریل باقی مانده که آماده است و تنها باید حمل شود و اگر به اهواز انتقال داده شود، پروژه آماده ریل‌گذاری می‌شود که زمان زیادی نیز نیاز ندارد.

وی اضافه کرد: برای واگن‌های مترو اهواز کار خاصی انجام نداده‌ایم ولی وزارت کشور برای مترو سایر کلان‌شهرها، واگن سفارش داده و معاون وزیر کشور نیز قول داده است که اگر پروژه قطار شهری اهواز آماده شود، واگن‌های سهمیه شهرهای دیگر را به اهواز تحویل می‌دهد تا استارت مترو اهواز زده شود.

شریعتی اظهار کرد: برای استفاده از اوراق قرضه نیز مکاتباتی انجام شده است که امیدواریم مقدمات آن فراهم شود، اگر چه کارهای اداری مربوط به آن حداقل ۶ ماه طول خواهد کشید ولی بعد از ۶ ماه نیز که این مبلغ به پروژه بیاید می‌تواند کارها را پیش ببرد. / ایسنا

۱۰۰

به گزارش هورنیوز ؛ ظاهراً استاندار خوزستان تنها مشکل متروی اهواز را ریل گذاری آن می داند، در حالی که بارها مدیران شهری این شهر مشکل اصلی پروژه قطار شهری را عدم تخصیص بودجه از سوی دولت عنوان کرده اند.

البته نباید کارشکنی های پیمانکار پروژه را نیز نادیده گرفت که باعث تعطیل شدن کار برای ماه ها شد و به این ترتیب سهم قابل توجهی را در طولانی شدن زمان پروژه داشته است.

به هرحال با این شرایط نباید انتظار داشت که تا ۶ یا ۱۰ ماه آینده اتفاقی برای قطار شهری اهواز رخ دهد زیرا پایان این ماراتن شهری، نیاز به عزم و جدیت دولت برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز را داراست.

https://hoorkhabar.ir/631652کپی شد!
144
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.