نگاه دولت درخصوص خوزستان به دور از عدالت و انتظار است/ گرد و خاک به سلامت، اقتصاد و حوزه علم آموزی خوزستان صدمه وارد کرده است

به گزارش هورنیوز ؛ چهار تن از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی درخصوص قراردادهای نفتی، مشکلات زیست محیطی ،لزوم حل سریع معضل گرد و خاک در خوزستان و انتقاد از نگاه تبعیض آمیز دولت اظهارنظر کرده اند.

 

وزارت نفت به دنبال قبح شکنی از قراردادهای IPC است

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک درخصوص قراردادهای جدید نفتی با شکت ایرانی گفت: : قراردادی که وزارت نفت با شرکت ایرانی بسته مثل قرارداد هایی است که دولت قبل با شرکت های ایران در این میادین بسته بود،این قرار داد ها با سقف مالی مشخص، برنامه کاری و زمان بندی مشخص بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه این قراردادها با IPC متفاوت است، افزود: وزارت نفت با اعلام این نکته که نوع قرارداد با شرکت های ایرانی IPC است می خواهند قبح IPC را از بین ببرند و این ادعا را مطرح کنند که ما اولین قرار داد را با شرکت های ایرانی بستیم و می توانیم دومین و سومین قرارداد را باشرکت های خارجی ببندیم.

۵۱۶۷۱۲۲_۹۶۴

خادمی در تشریح تفاوت های IPC و قراردادی که وزارت نفت با شرکت ایرانی بسته است گفت: در IPC سقف قرارداد مشخص نیست اما در قرارداد با شرکت ایرانی سقف قرارداد مشخص شده است، در IPC مدت قرارداد بسیار طولانی و نامشخص است در این مدل مدت قرارداد مشخص است، در IPC سهم مدیریت و تصمیم گیری ۵۰ درصد است اما در این قرارداد چنین نیست.

 

رفع تبعیض مهم ترین خواسته مردم خوزستان است

همچنین علی ساری دیگر نماینده مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که رفع تبعیض از مطالبات مردم استان است، گفت: همواره مردم در خصوص مسئله تبعیض از ما سوال می‌کنند و خواستار برطرف شدن آن هستند و به همین جهت لازم است که تبعیض در استان رفع شود.

img_20160917_193532-620x330

وی افزود: در خصوص رفع تبعیض پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم و این موضوع را در هیئت دولت دنبال کردیم. در نشست با معاون اول رئیس جمهور به صراحت به لزوم رفع تبعیض تاکید کرده‌ایم.

ساری یکی از بزرگترین نمونه های تبعیض را ریزگردها دانست و یادآور شد: در نشست با معاون اول رئیس جمهور به صراحت به لزوم رفع تبعیض تاکید کرده‌ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مسایل زیست محیطی خوزستان عنوان کرد: دیدارهای با برخی وزراء و اعضای دولت در خصوص مساله ریزگرد داشتیم و لازم است که در مورد ریزگردها اقدمات اساسی و جدی صورت گیرد و فعالیت‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

گرد و خاک به سلامت، اقتصاد و حوزه علم آموزی خوزستان صدمه وارد کرده است

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار خوزستان درخصوص ریزگردها اظهار داشت: پدیده گرد و غبار صرفا یک مشکل زیست محیطی نیست بلکه مشکلی است که علاوه بر محیط زیست به اقتصاد و امنیت استان خوزستان لطمه وارد کرده است.

۱۳۹۴-۱۲-۰۵_۱۳-۱۳-۳۴

وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار صرفا یک مشکل زیست محیطی نیست بلکه مشکلی است که علاوه بر محیط زیست به اقتصاد و امنیت استان خوزستان لطمه وارد کرده است، افزود: گرد و خاک مهاجرت نخبگان و فرهیختگان استان را به همراه داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: پدیده گرد و غبار همچنین تخریب تاسیسات و کارخانجات و دستگاه های صنعتی و محصولات کشاورزی استان را به همراه داشته و این ضررها غیر قابل جبران است.

وی تشدید انواع بیمارها از جمله بیمارهای تنفسی بویژه در کودکان و سالمندان و خانم های باردار، تلاش کارکنان دستگاههای دولتی جهت انتقال به استانهای مرکزی و شمالی کشور را از دیگر اثرات سوء پدیده ریزگردها در استان ذکر کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه خواست مردم از نمایندگان خود و مسئولین کشور این است که برای نجات مردم استان و برای نجات کودکان و نوزادان خوزستان تمام تلاش خود را در جهت برطرف کردن این پدیده مخرب زیست محیطی بکار گیرندافزود: به عنوان نماینده مردم شریف اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون و از طرف تمام مردم خوزستان از مسئولان ارشد سازمان محیط زیست کشور خواستار به کار گیری تمام توان و ظرفیت این سازمان برای برطرف نمودن این مشکل بزرگ هستم.

 

نگاه دولت درخصوص خوزستان به دور از عدالت و انتظار است

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد دیگر نماینده مردم خوزستان هم با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه دولت درخصوص خوزستان به دور از عدالت و انتظار است، اظهار داشت: خوزستان قطب تامین انرژی و سوخت کشور است، اما از بدیهی‌ترین امکانات زندگی برخوردار نیست.

%d9%86%d8%a7%d8%b5%d8%b1%db%8c-1

وی افزود: پدیده گرد و غبار، انتقال آب و کم‌آبی در استان، خشک شدن تالاب‌ها و همچنین بیکاری روزافزون در جای جای استان باعث سیل عظیم مهاجرت از خوزستان شده است که اگر به این روال ادامه یابد، تا چند سال دیگر نیمی از جمعیت خوزستان کم خواهد شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۳ به صراحت از دولت خواست برای حل معضل ریزگرد در خوزستان چاره‌اندیشی کند، اما متاسفانه دولت و به ویژه سازمان محیط زیست در این خصوص هیچ اقدام ملموسی انجام ندادند.

https://hoorkhabar.ir/628897کپی شد!
175
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.