در خوزستان شاهد تبعیض هستیم/ نمایندگان خوزستان پیگیر مشکلات مردم باشند

به گزارش هورنیوز ؛ آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در نشستی که با حضور جواد کاظمی نسب الباجی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت در اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی موظف به رعایت عدالت و رفع تبعیض است اظهار داشت: اما در استان خوزستان ما شاهد تبعیض هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در حل مسائل و مشکلات در استان آن‌طور که انتظار می‌رود عمل نکرده است، افزود: اگر در تهران مشکل ریزگردها وجود داشت به طور حتم دولت با سرعت و جدیت بیشتر وارد عمل می‌شد و این یک نمونه بی عدالتی است.

آیت الله حیدری نمونه دیگر بی عدالتی را عدم پرداخت خسارت سیل دانست و تصریح کرد: در استان مازنداران زمانی که سیل اتفاق افتاد دولت پس از ۱۰ روز برنامه را تصویب کرد که به موجب آن به صورت فوق‌العاده باید به مشکل کشاورزان آن که از سیل متضرر شدند رسیدگی شود اما در خوزستان باوجود خسارت فراوان هنوز اتفاق خاصی مبنی بر جبران خسارت‌های وارده نشد.

وی با اشاره به اینکه این نوع بی عدالتی با هیچ‌کدام از معیار های قانونی، دینی و اسلامی هم‌خوانی ندارد، گفت: اگر بودجه‌ای وجود دارد نباید این بودجه به عده‌ای برسد و عده‌ای از آن محروم شوند و به قشر اختصاص داده شود و بعضی‌ها از این بودجه بی‌بهره بمانند.

امام جمعه مردم اهواز با بیان اینکه درست بوده که وظیفه اصلی مجلس خبرگان در مورد انتخاب رهبری است، تشریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مجلس خبرگان پیگیری مطالبات مردم در دستگاه‌های اجرایی، مقننه و… است.

حیدری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نمایندگان زبان مردم هستند و با ایجاد گفتمان مسؤولان را به دنبال خود بکشانند، بیان کرد: مقام معظم رهبری همین ظرفیت را برای خبرگان قائل بوده و این حکمت بر خاسته از این باور است.

وی ادامه داد: شرایط کاری یک نماینده مجلس ایجاب می‌کند که مرتب در تهران باشد، به وزرا دسترسی داشته باشد و یا آنها را به دلایلی استیضاح کند که این ظرفیت‌ها فقط در اختیار نماینده مجلس است که انتظار می‌رود با تلفیق این ظرفیت‌ها مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

 

https://hoorkhabar.ir/628719کپی شد!
60
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • ناشناس طبق اصل ۱۶ قانون اساسی از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه زبان عربی در همه رشته ها به دانش آموزان تدریس می شود.ایشان از کدام تبعیض صحبت می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منتشر شده۱