تبادلات بین خوزستان و بصره به کندی پیش می‌رود

هورنیوز – ‌غلامرضا شریعتی در نشست با استاندار بصره که امروز، ۱۴ مهرماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اشتراکات میان دو استان در بخش‌های فرهنگی اظهار کرد: اقوام زیادی در ایران و عراق وجود دارند که رابطه خویشاوندی و رفت و آمد این اقوام بین دو کشور، نشانگر عمق ارتباط و نزدیکی میان دو استان خوزستان و بصره است و این مساله امکان گسترش روابط و مدرنیزه کردن ارتباط میان استان‌های مذکور را بسیار تسهیل می‌کند.

وی افزود: پس از سرنگونی رژیم بعث و تشکیل جمهوری اسلامی ایران، ارتباطات، اشتراکات و تبادلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان استان‌های خوزستان و بصره بیشتر و بیشتر شد اما باز هم این تبادلات نسبت به پتانسیل‌ها و فرصت‌های دو استان به کندی پیش می‌رود.

شریعتی تصریح کرد: انتظار داریم با تلاش و جدیت خاص جهت تحکیم و گسترش روابط و تبادلات میان استان‌های بصره و خوزستان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، این تبادلات متناسب با پتاسیل‌های دو استان‌ پیش برود و هر دو استان بتوانند در توسعه و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یکدیگر نقش بیشتری ایفا کنند تا بتوانیم مظهر و نماد همکاری مشترک خوبی را در منطقه داشته باشیم.

استاندار خوزستان با بیان این‌که انتظار می‌رود هر دو استان خوزستان و بصره همت و تلاش خود را در زمینه ارتباطات و تبادلات میان دو استان نشان بدهند، گفت: ایرادات جزئی که مانع پیشرفت در تبادلات هستند، باید با تنظیم سازوکارهایی به سرعت رفع شود. ان‌شاءالله روابط این دو استان بیشتر و بیشتر و این استان‌ها در زمینه تبادلات، الگوی مشترکی برای منطقه شوند.

شریعتی در خصوص زیارت اربعین حسینی اظهار کرد: امروز مسأله اربعین حسینی، نماد وحدت و اجتماع شیعی محسوب می‌شود. حج ابراهیمی نماد قدرت اسلام در جهان و اربعین حسینی نیز در حال تبدیل شدن به نماد قدرت شیعه در دنیا است. انتظار می‌رود استاندار بصره همانند گذشته با جدیت سازوکار لازم برای برگزاری مراسم اربعین را فراهم کند و نسبت به این مسأله تاکید می‌کنم.

استاندار خوزستان ادامه داد: ان‌شاءالله بتوانیم در صحت، سلامت و آرامش اجتماع عظیم اربعین حسینی را برگزار کرده و قدرت شیعه را در برابر کفار و دشمنان اسلام به نمایش بگذاریم.

وی خطاب به استاندار بصره عنوان کرد: با توجه به این‌که هر دوی ما رشته تحصیلی مشترکی داریم، ان‌شاءالله در زمان مدیریت و تصدی‌گری ما، این تعامل و ارتباط میان دو استان بیشتر و بیشتر شود.

https://hoorkhabar.ir/628450کپی شد!
87
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.