ناطق نوری:تندروی‌های جناح چپ و راست به نظام و انقلاب ضربه می‌زنند

بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از گرفتاری‌های اصلی کشور این است که گرفتار تندروی‌های جناح چپ و راست هستیم و اینها به نظام و انقلاب ضربه می‌زنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری عصر امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری با متواضع خواندن ایشان گفت: مرحوم حاجی‌حیدری انسانی متواضع و فروتن بودند.

ناطق‌نوری ادامه داد: انسان‌های باتقوا علائمی دارند که نه دروغ می‌گویند و نه غیبت می‌کنند و محرم‌دار مردم هستند. آنها انسان‌هایی هستند که نه اهل افراط و تفریط هستند و هم راه درست را طی می‌کنند.

وی افزود: یکی از گرفتاری‌های کشور این است که تندروها چه در راست و چه درچپ به نظام و انقلاب ضربه وارد می‌کنند.

بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه میزان ما ولی فقیه است و ابعاد ولایت فقیه برای ما بیان شده است گفت: بعضی‌ها کاسه‌های داغ‌تر از آش شدند نمونه آنها در زمان حضرت علی هم بودند که همان خوارج نامیده می‌شدند.

ناطق‌نوری ادامه داد: جریان تکفیری جریان النصره و جریان القاعده همان تندروهایی هستند که به نام اسلام جنایت‌ها و خباثت‌ها می‌کنند و بعد هم فکر می کنند که با این کارشان به بهشت خواهند رفت در بین آنها عده‌ای هم وجود دارند که متقین هستند و مرحوم حاجی‌حیدری از جمله آنهاست.

وی با اشاره به دومین ویژگی حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری گفت: ایشان به بیت‌المال دقت فراوانی داشتند، مردم ما یکدفعه می‌شنوند که فلانی با سه هزار میلیارد یا چند هزار میلیارد اختلاس کرده است.

بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: نباید مردم را به نظام و انقلاب شک انداخت. اگر کسی به بیت‌المال خیانت کرده است باید او را مجازات کنید. چرا کسی که نه محاکمه و نه کاری کرده است آبرو و حیثیت آن را می‌برند. نباید به مردم تردید و ابهام را واداشت.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری گفت: مرحوم حاجی‌حیدری فعالیت‌های زیادی را از بعد از انقلاب و تا آخرین روزهای حیات عمرش خدمت انقلاب انجام داد.

ناطق نوری ادامه داد: یکی از بارزترین صفت‌ها برای آن مرحوم اخلاص ایشان بود. مرحوم حاجی‌حیدری هر کاری را که انجام می‌داد فقط برای خدا بود. بنده یک بار ندیدم ایشان بعد از آزادی‌اش از زندان شاه کسی را متوجه زندانی بودن خود کند. مرحوم حاجی‌حیدری حتی حاضر نبود در سالروز انقلاب در مورد ۱۳ سال زندانی بودن خود حرف بزند.

وی با بیان خاطره‌ای از دوستان امام در نجف گفت: یکی از دوستان امام در نجف نامه‌ای را به من نوشت و گفت: امام خاطراتی را در یزد نزد مرحوم وزیری دارد. این بنده خدا نوشته بود که مرحوم وزیری یک دفتر یادگاری دارد که حضرت امام در آن دفترچه دست‌خطی نوشته است. من از تهران به سمت یزد عازم شدم و با وسیله آشنایانی که داشتم توانستم به منزل ایشان در یزد بروم. همسر مرحوم وزیری پس از گشت وگذار فراوان توانست دفترچه یادگاری مرحوم وزیری را که اکثر علما در آن یادگاری نوشته بود را پیدا کند. من وقتی دست خط حضرت امام را دیدم نوشته بودند بهتر نبود به جای جمع کردن این یادگاری‌ها علما را جمع می کردید تا برای خدا قیام می‌کردید.

بازرس ویژه دفتر مقام معظم رهبری با بیان یکی دیگر از صفات مرحوم حاجی‌حیدری گفت: یکی دیگر از ویژگی مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری حسن خلق ایشان بود. هنگامی که فردی نزد ایشان می‌رفت مرحوم حاجی‌حیدری با تواضع و اخلاصی که داشتند با روی باز از مردم استقبال می‌کرد.

ناطق‌نوری در پایان گفت: مرحوم حاجی حیدری سلامت خود را برای محرومین و فقرا گذاشته بود ایشان تا اخرین لحظه حیات پربرکتش به فکر خدمت رساندن به مردم و فقرا و نیازمندان بود

https://hoorkhabar.ir/628کپی شد!
121
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.