راه اندازی ۴۳ ایستگاه سنجش خودکار به دست پرسنل داخلی

به گزارش هورنیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “ستار نوری راد”، دسترسی سریع به آمار و اطلاعات، تصمیم گیری آنی در زمان های بحرانی، اعلام هشدار به موقع و بالا بردن دقت و صحت اطلاعات را از جمله مزایای ایستگاه های خودکار برشمرد.

۴۳%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%b4%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%86%d9%84%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84

وی ادامه داد: ایستگاه های الکترونیکی مذکور در بخش های مختلف استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده است.

مدیر دفتر ایستگاه های سنجش آب و هواشناسی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: احداث، نصب و راه اندازی ایستگاه ها توسط پرسنل سازمان آب و برق خوزستان در یک سال اخیر حدود ۱۶ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.

نوری راد تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسط دفتر ایستگاه های سنجش معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان، تا دو سال آینده تمامی ایستگاه ها به سیستم الکترونیکی تجهیز و خودکار خواهند شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۹۰ مورد تعمیرات در ایستگاه های خودکار و غیرخودکار، ۲۰۰ مورد کالیبراسیون مربوط به سنسورهای اندازه گیری ایستگاه های خودکار و دستگاه های پرتابل انجام شده است.

نوری راد افزود: معاونت مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان به منظور کنترل منابع آب از لحاظ کمی و کیفی تعداد ۲۲۴ ایستگاه روی نقاطی از رودخانه ها، سدها، زهکش ها، کانال ها، تالاب ها و حوضه های آبریز در استان و چند استان همجوار نصب کرده است، که قدمت برخی از آن ایستگاه ها به بیش از ۶۰ سال می رسد.

وی با بیان اینکه پارامترهای تمامی ایستگاه های مذکور در گذشته از طریق متصدی قرائت می شد، تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی، دفتر ایستگاه های سنجش آب و هواشناسی معاونت مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب، اقدام به الکترونیکی و خودکار کردن برخی از ایستگاه های مذکور نموده که هم اکنون تعداد ۷۶ ایستگاه شامل هیدرومتری، پایش کیفی، هشدار سیل و برف سنجی را خودکار و فعال شده است.

سازمان آب و برق خوزستان بهره برداری و تعمیر و نگهداری ۲۲۴ ایستگاه آب و هواشناسی را در هشت استان کشور بر عهده دارد که به دلیل وسعت حوضه های آبریز، تعداد ۶۰ ایستگاه از این میزان در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، مرکزی، همدان و کرمانشاه واقع شده اند.

https://hoorkhabar.ir/626691کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.