توان موشکی ما، موجب وحشت دشمن از تجاوز به کشور

هورنیوز – سردار حسن شاهوار پور دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه تدوین عملکرد بهداشت و درمان دزفول در هشت سال دفاع مقدس میان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهر افزود: نه تنها پس از هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی در اشغال دشمن نماند بلکه امروز پس از ۳۷ سال دشمن از حمله به ایران اسلامی وحشت دارد و امروز در مستشاری نظامی خط نبرد کشور تا ساحل مدیترانه کشیده شده است.

۸۲۲۴۵۰۰۲-۷۱۰۴۶۷۹۸

وی با تاکید بر ضرورت حفظ شاخص های برتری جمهوری اسلامی ابراز کرد: در حوزه نظامی، اختراع و تامین نیازهای کشور در ایجاد بازدارندگی از تجربه دفاع مقدس به خوبی استفاده و امروز با اقتدار، ابرقدرتهای دنیا را با نمایش موشک های پیشرفته تهدید می کنیم تا فکر تجاوز به مرزهای کشور را هم از سر خود بیرون کنند.

۸۲۲۴۵۰۰۲-۷۱۰۴۶۷۹۹

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه اگر از تجربه دفاع مقدس در حوزه اقتصاد استفاده می شد امروز با چنین مشکلات اقتصادی مواجه نبودیم، گفت: استفاده از مولفه ها و شاخص های دفاع مقدس برای موفقیت ها و پیروزی های کشور ضروری است.

۸۲۲۴۵۰۰۲-۷۱۰۴۶۸۰۰

سردار شاهوارپور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس متعلق به همه دلدادگان امنیت، اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

وی با تاکید بر استفاده از تجربه های دفاع مقدس ادامه داد: بخش قابل توجهی از خسارت و هزینه های جنگ تحمیلی به خوزستان و دزفول وارد شد.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه بر اساس معادلات نظامی طراحی شده غرب برای تحریک صدام به جنگ علیه ملت ایران پیروزی قطعی از آن صدام بود، اظهار کرد: بر اساس معادلات علمی تحلیلی توسط کارشناسان برجسته نظامی غرب نتیجه حتمی حمله عراق به ایران پیروزی صدام، شکست انقلاب اسلامی و اشغال خوزستان بود.

۸۲۲۴۵۰۰۲-۷۱۰۴۶۸۰۱

سردار شاهوارپور ادامه داد: با وجود تخریب گسترده زیرساخت ها، فشارهای روانی فراوان و جا به جایی ۲ میلیونی جمعیت خوزستان و آمار بالای شهدا، مجروحان و اسیران، در هشت سال جنگ تحمیلی تمام پیش بینی های نظامی کارشناسان برجسته غربی شکست خورد و ناتوانی معادلات نظامی در تحلیل نیروی درونی جوانان و انقلاب اسلامی به اثبات رسید.

وی حضور جدی مردم در پشتیبانی از جنگ، حضور جدی و اثرگذار مردم در لایه های مختلف دفاع مقدس، دین باوری و اتکا به دین رزمندگان، وجود رهبری و ولایت و خودباوری را مهمترین شاخص های ملت و رزمندگان جمهوری اسلامی در به شکست کشاندن معادلات نظامی دنیا دانست.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان افزود: حضور نیروهای داوطلب مردمی به عنوان بسیج مردمی در خط مقدم جبهه در کنار نیروهای حرفه ای آموزش دیده و نقش آفرینی آحاد مردم در پشتیبانی از جبهه ها یکی از مهمترین عوامل در تغییر شرایط به نفع ایران در جنگ تحمیلی به ویژه ماه های ابتدایی جنگ بود.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه بنی صدر به نقش آفرینی مردم در عرصه دفاع باور نداشت و به همین دلیل تمام عملیات هایی که به امضای بنی صدر رسید با شکست مواجه شد ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس نقش مردم یک نقش محوری و بی بدیل در تغییر سرنوشت جنگ بود.

۸۲۲۴۵۰۰۲-۷۱۰۴۶۸۰۲

وی عامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را حضور مؤثر مردم در لایه های مختلف جنگ دانست و تاکید کرد: اگر می خواهیم امروز نیز از مشکلات اقتصادی کشور خارج شویم باید نقش مردم در اقتصاد تعریف و با ابتکار عمل و اتکا به ظرفیت های داخلی و فکر جوانان خود مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشت.

فرمانده سپاه خوزستان سرچشمه دین باوری رزمندگان را رهبری و ولایت فقیه دانست و گفت: اعتقاد و باورهای دینی و دین باوری رزمندگان و وجود امام و ولی فقیه در ایجاد حس خودباوری و اعتقاد به توانمندی داخلی معادلات شوم دشمنان را به شکست کشاند.

سردار شاهوارپور خاطر نشان کرد: در ۶ ماه نخست جنگ در حالی که ۱۵ هزار کیلومتر مربع از کشور در اشغال دشمن بعثی بود و شاهرگ حیاتی ایران قطع و آبادان در محاصره بود برخی دولتمردان در اوج ناامیدی از ایجاد تحول در عرصه میدانی تنها راه نجات از بحران را مذاکره با دشمن می دانستند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با روح معنوی و توکل به قدرت لایزال الهی روح تحول در جوانان را دمید و پس از ناکامی های عملیات ماه های ابتدایی جنگ، چهار عملیات ثامن الائمه، بوستان، فتح المبین، بیت المقدس منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد.

فرمانده سپاه خوزستان چهار بیمارستان صحرایی استان را تنها یادمان های به جای مانده از جنگ تحمیلی اعلام کرد و گفت: بازسازی پنجمین بیمارستان صحرایی خوزستان که در دوران دفاع مقدس به طور کامل تخریب شده آغاز شده است.

۸۲۲۴۵۰۰۲-۷۱۰۴۶۸۰۳

در این مراسم با اهدای لوحی از تلاش های مجاهدانه سردار شاهوار پور فرمانده سپاه خوزستان تجلیل شد.

به منظور مستند سازی نقش دانشگاه علوم پزشکی دزفول (شبکه بهداشت و درمان سابق دزفول ) در دوران دفاع مقدس تفاهم نامه ای میان این دانشگاه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول امضا شد.

مردم دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر پشتیبانی از رزمندگان، زیر بمباران هوایی، موشکی و توپخانه ای دشمن متجاوز مقاومت کردند و به پاس این مقاومت، دزفول به عنوان پایتخت مقاومت و ایستادگی ملت ایران شناخته شد.

مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم کردند.

https://hoorkhabar.ir/626526کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.