ایجاد ۳۰۰هزار فرصت شغلی با اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری در خوزستان و ایلام

به گزارش هورنیوز: یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر در همایش سنگرسازان بی سنگر با اشاره به اینکه فاز دوم طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام ۲۳۸ هزار هکتار است که بزودی با تامین منابع مالی اجرایی می شود، اظهار داشت: بزرگترین و اصلی ترین ماموریت جهاد نصر هم اکنون همکاری در اجرای طرح احیای ۵۵۰ هزار از اراضی دشت های خوزستان و ایلام است.

 

وی گفت: بزرگترین قطب کشاورزی ایران در خوزستان در حال شکل گیری است که باعث ایجاد شغل، کاهش حاشیه نشینی و امنیت غذایی می شود.

 

مدیرعامل موسسه جهاد نصر بیان کرد: این طرح به عنوان بزرگترین پروژه کشاورزی تاریخ ایران در دولت تدبیر و امید در پنج حوزه کرخه، دز، کارون، مارون و زهره خیرآباد با همکاری موسسه جهاد نصر در حال اجراست.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اجرای این طرح دستور دادند که از محل صندوق توسعه ملی در فاز اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان قرض برداشت شود.

 

شمایلی گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیون دلار به طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام تخصیص پیدا کرده و امیدواریم تا پایان سال جاری به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

 

وی اظهار کرد: طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی در این ۲ استان به میزان ۱۰ میلیون تن می شود و می تواند ۳۰۰ هزار شغل را با استقرار صنایع جانبی ایجاد کند.

 

وی همچنین به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: این طرحی نو در ایران است و وزارت جهاد کشاورزی براساس مطالعات انجام شده، تولید یک میلیون تن ماهی در قفس را در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در برنامه دارد.

 

مدیرعامل موسسه جهاد نصر ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای برنامه ششم، تولید ۲۰۰ هزار تن را پیش بینی کرده است.

 

وی گفت: موسسه جهاد نصر تولید ۶۰ هزار تن ماهی را متعهد شده و علاوه بر آن تولید ۱۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری، ۱۰۰ تن خاویار و ۱۰ هزار تن میگو را نیز تقبل کرده است.

 

شمایلی افزود: این موسسه در راستای ماموریت گذشته خود که در دفاع مقدس بر عهده داشت امروز نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، تولید پایدار و تامین امنیت غذایی کشور در حال انجام ماموریت است.

https://hoorkhabar.ir/626424کپی شد!
139
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.