پایان عمر مدارس کانکسی در خوزستان تا سال ۹۶/وجود ۶۵۰هزار بی سواد شایسته استان نیست

پایان عمر مدارس کانکسی در خوزستان تا سال ۹۶

به گزارش هورنیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان صبح امروز در مراسم نمادین استانی زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ که در دبستان امام حسین (ع) شاوور برگزار شد، حضور مسئولان در یک منطقه محروم را نشانه‌ای بر تلاش برای محرومیت‌زدایی از بخش آموزشی خوزستان دانست و اظهار کرد: در عصر حاضر سیر تکامل بر اساس دانایی است.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای توسعه‌یافته و مدرن بر اساس آخرین متدهای روز دنیا داشته باشیم، باید در زمینه‌ی دانایی‌محوری سرمایه‌گذاری کنیم و زیرساخت‌های دانایی‌محوری را توسعه دهیم که لازمه‌ی آن بالا بردن کیفیت آموزش‌وپرورش است.

استاندار با لزوم مداخله دانش‌آموزان، پیشکسوتان آموزش‌وپرورش و اولیاء در نظام تصمیم گیری، تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز در خوزستان بعد از تهران در صدر هستند که این موضوع غنیمت است.

وی در ادامه تحصیل دختران را یکی از اولویت ها دانست و گفت: از مدیرکل آموزش‌وپرورش خواستارم که از این پتانسیل ارزشمند نهایت استفاده را داشته باشد.

شریعتی دیگر موضوع مهم را بحث کنکور دانست و افزود: باید سیر حرکت خوزستان در این خصوص ادامه یابد تا به نقطه‌ای در شأن مناسب برسد. اگر در این زمینه تلاش نشود، ‌ظلم دیگری در حق دانش‌آموزان است که ما مسئول آن هستیم.

وی با بیان لزوم پرداخت مطالبات آموزش و پرورش تأکید کرد: تصمیم گرفته‌ شده که با همکاری و همیاری تمام دستگاه‌‌های استان تا پایان سال ۹۶، هیچ مدرسه کانکسی یا خشت و گلی در استان وجود نداشته باشد و این امر جز با کمک تمام آحاد استان محقق نمی‌شود.

وجود ۶۵۰هزار بی سواد شایسته استان نیست

همچنین محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در این آئین با گرامیداشت یاد ۳۶هزار شهید دانش آموز و ۵هزار شهید معلم، اظهار کرد: سرمایه‌های واقعی امروز ما همین دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه توجه به آموزش دختران یکی از اولویت های ما است، یادآور شد: معتقدیم اگر دختران و زنانی داشته باشیم که از لحاظ فرهنگی، علمی و اجتماعی درک و شعور بالایی داشته باشند، خانواده‌های موفقی خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاط نشان کرد: شایسته استان خوزستان با این همه تمدن دینی و مذهبی نیست که ۶۵۰هزار بی سواد داشته باشد.

وی افزود: ما زمانی آموزش‌وپرورش موفقی خواهیم داشت که ذهن مسئولان استان درگیر آن شود و اولویت نخست همه باشد.

تقی زاده خطاب به نمایندگان استان در مجلس گفت: امروز قریب به یک میلیون دانش‌آموز در خوزستان به مدرسه می‌روند در حالی‌که ۱۰ هزار معلم در خوزستان کمبود وجود دارد؛ این کمبود چگونه باید جبران شود؟

وی افزود: اساسی‌ترین عامل افت استان و آموزش‌و‌پرورش نیز کمبود همین نیروی انسانی است. از نمایندگان خواستاریم که این موضوع را از طریق دولت پیگیری کنند تا حل شود.

 

 

 

https://hoorkhabar.ir/625874کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.