دانشجویان ترم جدید، سال تحصیلی را با بازدید از دکل حفاری آغاز می کنند

به گزارش هورنیوز و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهدی مهران افزود: با هدف آشنایی دانشجویان جدید با رشته های مرتبط با صنعت حفاری، تور بازدید آموزشی از دستگاه حفاری پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از دانشجویان مقطع کاردانی فنی از هفتم تا هفدهم شهریور ماه جاری انجام شد، اظهار کرد: در این مقطع  دانشجویان در شش رشته شامل عملیات حفاری، تعمیر  و نگهداری برق و مکانیک دستگاه های حفاری، سیمان، اسید و سیال حفاری، ایمنی کار و حفاظت فنی به تحصیل می پردازند.

مهران گفت: ثبت نام متقاضیان در رشته کارشناسی حرفه ای ناپیوسته ایمنی، سلامت و محیط زیست و صنایع  نیز از شانزدهم شهریور آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد و در این رشته جدید افزون بر یکصد دانشجو جذب خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری با بیان اینکه این مرکز در سال تحصیلی پیش رو بالغ بر یک هزار دانشجو  خواهد داشت، افزود: اهداف ترسیم شده در ترم جدید  مشتمل بر آموزش های علمی کاربردی، ارتقاء شاخص های کمی و کیفی و زمینه سازی برای ایجاد و انتقال فناوری های نوین در صنعت حفاری است.

وی با اشاره به ایجاد بستر مناسب برای گسترش همه جانبه ارتباط میان صنعت و دانشگاه در جهت ارتقاء آموزش های مهارتی و پژوهش های علمی کاربردی، تصریح کرد: این مرکز در راستای رشد سطح مهارت های شاغلین در صنعت حفاری و افزایش راندمان مهارت و کارآفرینی دانش آموختگان، با برنامه ریزی مدون نسبت به برگزاری دوره های فنی در مقاطع کاردانی فنی و کارشناسی حرفه ای اقدام می کند.

مهران با اشاره به اینکه مهارت آموزی و کارآفرینی لازمه تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری به عنوان یک مرکز تخصصی و منحصر بفرد در صنایع نفت و گاز کشور با هدف تامین نیروی کارآمد، متخصص و کاردان در زمینه صنعت حفاری تاسیس شده است .

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در توضیح درباره توسعه فضای آموزشی مرکز اظهار کرد: با اهتمام و نظر مساعد مدیریت ارشد شرکت، فضای آموزشی اختصاص یافته به مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری هم اکنون پاسخگوی جذب بیش از چهار هزار دانشجو می باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بالای استان خوزستان ، این مرکز در برنامه های آتی خود ایجاد رشته های تخصصی جدید با نگرش به بازار کار و در جهت کمک به رونق اقتصادی استان را در برنامه دارد.

مهران با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی حفاری می تواند آموزش آکادمیک و دانشگاهی در منطقه را مدیریت کند، گفت: در این ارتباط در نخستین گام با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری دوره های آموزش تک درس و پودمانی بین المللی به دو زبان انگلیسی و عربی برای جذب دانشجویان خارجی در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری افزود: با راه اندازی پورتال مرکز در سال گذشته و تمهیدات به عمل آمده در زمان حاضر، سامانه اتوماسیون اساتید و دانشجویان و سیستم جامع آموزشی طراحی و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رونمایی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در پیوند با این مطلب، ایجاد واحد پژوهش و فناوری مرکز، دفتر فناوری اطلاعات، مرکز اسناد، انتشارات و کتابخانه، دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی، پایگاه بسیج و واحد نظارت و سنجش در مرکز را از دیگر اقدامات محقق شده در یک سال اخیر برشمرد.

مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی، فعالیت خود را از سال ۹۲ با پذیرش ۷۰ دانشجو در سه رشته تحصیلی در مقطع کاردانی فنی آغاز و هم اکنون با شش رشته تحصیلی کاردانی و یک رشته کارشناسی افزون بر یک هزار دانشجو دارد.

https://hoorkhabar.ir/624918کپی شد!
141
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.