با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته ایم/ برخی مدیران شهرداری نه کارشناسند و نه پاسخگو/ نخستین انتصاب رئیس جدید شورا

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز همزمان با نخستین جلسه با مدیریت هیات رئیسه جدید، بعد از ظهر امروز با حضور اعضاء، مدیران و معاونین شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی این شورا برگزار شد.

 

با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته ایم

هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود با تشکر از هیات رئیسه های قبلی شورا، گفت: از برادران خوبم آقایان علاسوند و حجت الاسلام سعادت نیا رؤسای محترم قبلی شورا تقدیر و تشکر می نمایم و از دست آنان را برای ارائه رهنمودهای گرانبهایشان می فشارم.

رئیس شورای شهر اهواز در ادامه نطق خود تصریح کرد: اهواز به عنوان مرکز استان استراتژیک خوزستان و با برخورداری از مواهب خدادادی از جمله نفت، گاز، آب و … با همه اقدامات صورت گرفته، عقب ماندگی های بسیاری دارد که این مهم زمانی چهره زشت خود را نشان می دهد که قیاس کوچکی با دیگر کلانشهرها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اوج این تفاوت ها را می توان در توسعه شهری، فعالیت های عمرانی، وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی، فضاهای فرهنگی و تفریحی، مشارکت های عمومی و … مشاهده کرد.

شیرمردی خاطرنشان کرد: از همین تریبون اعلام می نمایم که با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته ایم، قطار تلاش و کوشش در حال حرکت است، حرکتی توسعه محور که باری از دوش شهروندان بردارد و چهره ی شهر را دگرگون سازد، لذا هر شهردار یا مدیر سازمانی که نمی تواند برای توسعه شهر تلاش کند، از قطار پیاده شود، زیرا کلانشهر اهواز تشنه توسعه و خدمت است.

photo_2016-09-19_21-15-51

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی رکن اصلی برای رسیدن به موفقیت است، افزود: از شهردار محترم خواستارم که به صورت ماهانه برای ارائه گزارش عملکرد به صحن شورا بیاید و تمامی معاونین و مدیران شهرداری برای پاسخگویی و شفاف سازی شائبه ها در جلسات حضور یابند.

رئیس شورای شهر اهواز خطاب به شهردار عنوان کرد: می گویند برخی از مدیران شهرداری نه کارشناسند و نه پاسخگو و از همه مهمتر دست پاک نیستند و آبروی شورا و شهردار را زیر سوال می برد.

وی افزود: در خصوص عدم پاسخگویی این مدیران، اعلام می نمایم هر مدیری که جواب احدی از ۲۱ عضو شورا را ندهد و یا اینکه ظرف ۲۴ ساعت موارد را به صورت شفاف بیان نکند، باید به همراه شخص شهردار در صحن شورا حاضر و پاسخگو باشد.

این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: همچنین درباره عدم کارشناس بودن و دست پاک نبودن موارد را به صورت مشورت به سمع و نظر شهردار خواهیم رساند و با قاطعیت پیگیری می نماییم.

شیرمردی در ادامه خطاب خود به شهردار اظهار کرد: خروجی ماموریت های خارج از کشور تاکنون چه بوده است؟ از این به بعد لازم و ضروری است که اینگونه ماموریت ها با کارشناسی و کاربردی و به نفع شهر و شهرداری باشد و نه باعث ایجاد شائبه سیاحت و هزینه و تعهد برای شهردار، مدیران و کارکنان شود.

وی افزود: عدم کار کارشناسی در اجرا و ساخت المان ها در شهر بیداد می کند، اهواز با این سابقه دیرینه که به فرموده زعیم فرزانه، دروازه ورود تشیع است، آیا باید در مناطق آن شاهد المان هایی از جمله هشت پا باشیم؟

 

به مصوبات نامگذاری معابر شهر توجهی نمی شود

در ادامه این جلسه آذر زمانپور سخنگوی شورای شهر اهواز ضمن تشکر از هیات رئیسه قبلی شورا تصریح کرد: امیدوارم که تغییر هیات رئیسه، همراه با دمیدن تفکرات تازه ای باشد تا خدمات با کیفیت تری به شهروندان ارائه شود.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به بحث املاک و اراضی گفت: بارها در این خصوص تذکر داده ام اما تا این لحظه به این تذکرات توجهی نشده است، در این زمینه نیاز به یکسری تغییرات داریم زیرا مردم همیشه به ما مراجعه می کنند و مشکل دارند.

سخنگوی شورای شهر اهواز در ادامه تصریح کرد: نام هایی در شورا برای معابر شهر به تصویب می رسد، اجرایی نمی شوند و تابلو آنها نصب نمی شود، برای مثال تابلوی خیابان علیمردان خان که در انقلاب مشروطه نقش داشته است، تاکنون نصب نشده است.

photo_2016-09-19_21-15-57

 

بسته شدن ورودی یک منطقه ۸ هزار نفره

همچنین حجت الاسلام کاظم سواری در بخشی از نطق خود به مشکلات منطقه علی آباد اهواز اشاره کرد و گفت: روز گذشته مسیر ورودی منطقه علی آباد اهواز با حدود ۸ هزار سکنه، توسط شرکت نفت بسته شده بود.

وی افزود: حق یا با شرکت نفت است یا با اهالی علی آباد، اهالی این منطقه بیش از ۵۰ سال است در آن سکونت دارند و دارای سند هستند و اگر شرکت نفت مدعی تصاحب این زمین است تا الآن کجا بود که جمعیت این منطقه درحال افزایش بود؟

 

نخستین انتصاب رئیس جدید شورا

در پایان این جلسه طی حکمی از سوی هوشنگ شیرمردی، رئیس جدید شورای شهر اهواز، جانعلی خورشیدی به عنوان معاون اجرایی و اداری شورا منصوب شد.

https://hoorkhabar.ir/624756کپی شد!
105
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.