گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خوزستان

آل سعود حق ندارد مسلمانان را از حج محروم کند

حجت الاسلام ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه آبادان عنوان کرد: آیین حج در دین اسلام واجب و مکه متعلق به همه مسلمانان جهان است و حکام آل سعود حق ندارند برخی مسلمانان را از جمله ایران و یمن از اعمال حج محروم کنند.

وی با بیان اینکه فاجعه منا و شهادت هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام مصداق بارز کوتاهی و بی لیاقتی آل سعود در اداره حرمین شریفین است و هرگز این فاجعه از ذهن مسلمانان فراموش نمی شود افزود: فاجعه منا و جان باختن حاجیان در حرم امن الهی نشانگر بی مدیریتی و سوء تدبیر آل سعود و این سند جنایت آنها در تاریخ ماندگار است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: سرزمینی که امن ترین سرزمین برای مسلمانان بود اکنون بر حسب جنایتی که آل سعود در سال گذشته انجام داد در اذهان به یک نقطه هلاکت، غیرامن و خطرناک و مرکز اجرای همه منویات شوم و نقشه های مزدوری آل سعود در برابر آمریکا و صهیونیست تبدیل شده است. (مهر)

 

دولت نسبت به جبران خسارت سیل به کشاورزان دزفول اقدام کند

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول افزود:در سیلی که فروردین ماه در دزفول به وقوع پیوست بخش کشاورزی دزفول متحمل ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت شد که با وجود گذشت بیش از شش ماه از زمان سیل هیچ کدام از خسارت های کشاورزان جبران نشده و تنها از امکانات محلی در این خصوص استفاده شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه کلیه برنامه ها و تصمیمات باید کشاورز محور باشند از دولت و مسئولان دستگاه های اجرایی خواست نسبت به حل مشکلات کشاورزان اقدام کنند.

امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول به فاجعه منا توسط آل سعود نیز اشاره کرد و گفت: جهان اسلام باید چاره ای برای مراسم حج و رفتار ظالمانه آل سعود نسبت به مسلمانان داشته باشد تا اقتدار و شکوه مسلمانان در این مراسم معنوی در انظار جهانیان به نمایش درآید. (ایرنا)

 

ملت ایران دست آشتی با آل سعود را قطع خواهد کرد

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه انسان‌های مومن، علاوه بر تقوای عبادی و اعتقادی دارای تقوای اقتصادی هستند، افزود: تقوای اقتصادی و پرداخت حقوق مالی، مانع از ایجاد اشرافی‌گری و بخل در جامعه اسلامی است که حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع از آن نهی می‌کنند.

موسوی گفت: برخی از مسئولان کشور ما در قبال عربستان گفته‌اند، که اگر لازم باشد برای آشتی با دولت عربستان دست دراز خواهیم کرد، این جای تاسف است و ملت داغ‌دیده و شهید داده ایران اسلامی، دستی را که برای آشتی با آل سعود و آل یهود دراز شود را به طور حتم قطع خواهد کرد.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه روحیه وحشی‌گری در وجود آل‌سعود است، تصریح کرد: تحویل جسد شهیدان ما در حادثه منا، به برکت تشر مقام معظم رهبری بود. (باشگاه خبرنگاران جوان)

 

آل سعود لیاقت خادم الحرمین شریفین راندارد

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش افزود: شهادت هفت هزار زائر از کشورهای مختلف در شرایط بسیار سخت و با تحمل تشنگی ظلم بزرگی در حق مسلمانان بود.

وی ادامه داد: ملت ایران هیچ زمان دست از پیگیریهای مجدانه برای رسیدگی به جنایتهای آل سعود دست بر نمی دارد.

خطیب جمعه شوش گفت: شجره خبیثه آل سعود علاوه بر جنایتهای بسیار در حق مردم یمن، بحرین و سوریه امسال در ادامه سیاستهای خصمانه خود مانع از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج تمتع شدند.

حجت الاسلام عفری گفت: رژیم جنایتکار، خبیث و ناکارآمد آل سعود لیاقت خادم الحرمین شریفین راندارد چرا که آنها خائن الحرمین هستند. (ایرنا)

 

جنایات آل سعود موجب نابودی خودشان خواهد شد

حجت الاسلام نعمت اله خدامی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود: شهادت هفت هزار زائر از کشورهای مختلف جهان در شرایط بسیار سخت تنها یکی از جنایات آنان بوده است.

وی اظهار کرد: شجره خبیثه آل سعود علاوه بر جنایتهای بسیار در حق مردم یمن، بحرین و سوریه امسال مانع از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج شدند.

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: با بیداری مردم جهان نسبت به جنایات آل سعود، در آینده ای نزدیک این خاندان بدون نسب، شکست می خورند.

حجت الاسلام خدامی با محکوم کردن کلیه جنایات سعودی ها گفت:این جنایات در نهایت موجب نابودی خودشان خواهد شد. (ایرنا)

 

عید قربان نشان دهنده وحدت مسلمانان در برابر دشمنان

حجت الاسلام شرفی امام جمعه شادگان در خطبه های خود به فرا رسیدن عید قربان و با اشاره به اینکه عید قربان روز غلبه بر تمایلات نفسانی، رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان است، افزود: ضروری است مسلمانان در عید قربان به خودسازی، تزکیه نفس، مبارزه با امیال شیطانی و نفس اماره توجه داشته باشند.

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز حادثه منا و شهادت جمع زیادی از زائران خانه خدا، این موضوع را دلیل بر بی‌کفایتی آل‌سعود دانست و افزود: حادثه حج سال گذشته تمامی مسلمانان جهان را آزرده خاطر کرد و این واقعه تلخ هرگز فراموش نخواهد شد.

وی، یاد و خاطره شهدای منا را گرامی داشت و گفت: اتفاقات و حوادثی در سال گذشته رقم خورد و ثابت کرد سعودی ها درصدد جبران اشتباهات خود نیستند و صلاحیت خدمتگزاری زائران بیت الله الحرام را ندارند. (باشگاه خبرنگاران جوان)

 

https://hoorkhabar.ir/622459کپی شد!
132
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.