لزوم ارتباط خانواده با مسجد

هورنیوز – آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده ‌اظهار کرد:‌ سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب، ناظر بر اهمیت خانواده در شکل‌گیری یک نظام پویا و ارزشی و سالم و رو به جلو است. بخش مهمی از مولفه‌هایی که در مدینه فاضله و یک جامعه ایده‌آل می خواهیم، به خانواده برمی‌گردد.

وی افزود:‌ بند سوم آن‌چه که به عنوان سیاست‌های کلی خانواده به سران سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، در مورد خانواده و هویت اسلامی و ملی و صیانت از خانواده و جامعه و برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد است.

حسن‌زاده با اشاره به کارکردهای مسجد در جامعه ادامه داد: بخش مهمی از کارکردهای مسجد به عبادت و بعد معنوی انسان اختصاص دارد؛ عبادت برای انسان‌ها آرامش و مصونیت به همراه می‌آورد و بنابراین اگر بعد عبادی در خانواده‌ها تقویت شود، خانواده را از خطرها و آفات و آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد و بخش مهمی از این امر در ارتباط با مسجد به دست می‌آید.

وی با اشاره به ‌بعد معرفتی مسجد گفت: ‌کسی که به طور مرتب در مسجد حضور دارد،‌ بیان احکام توسط امام جماعت مسجد، بیان مسائل اعتقادی، تفسیر قرآن و دیگر بحث‌های مهم معرفتی در مسجد، بعد معرفتی انسان را تامین می‌کند و اگر این بعد ارتقا یابد، به مصونیت خانواده کمک خواهد کرد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: کارکرد دیگر مسجد، ارتباط دادن مردم با انسان‌های آرمانگرا و مسئولیت‌گرا است. نمی خواهیم بگوییم که این موضوع منحصر به مسجد است ولی قطعا مسجد بخش مهمی از بعد مسئولیت‌پذیری در انسان را تامین می‌کند. ارتباط و آشنایی و نشست و برخاست با انسان‌هایی که احساس مسئولیت می‌کنند، در مقابل بی‌بند و باری و لاابالی بودن و باری به هر جهت بودن است که به مصونیت خانواده منتهی می‌شود.

وی گفت: با توجه به کارکردهای معرفتی و روانی و اجتماعی مساجد، ارتباط خانواده با مسجد یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌تواند جامعه را در سمت و سوی صحیح قرار دهد.

https://hoorkhabar.ir/621807کپی شد!
145
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.