وجود تخصص یکی از بارزترین تفاوت های این شورا است

حجت الاسلام شیخ کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز درخصوص عملکرد شورای چهارم شهر به خبرنگار هورنیوز گفت: یکی از تفاوت های بارز این شورا با شوراهای پیش کثرت افراد و تعدد تخصص است که همین باعث شده تا نظارت بر سازمان ها و مناطق شهرداری بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه شورای چهارم بیشتر رویکرد عمرانی را در نظر گرفته است، افزود: در شوراهای پیش بسیاری از پروژه های عمرانی ناتمام مانده بودند به طور نمونه بدهی زیادی از پل کابلی غدیر در همین شورا پرداخت شد.

حجت الاسلام سواری با بیان اینکه بودجه شهرداری را حدود دو برابر افزایش دادیم، تصریح کرد: تا چند ماه گذشته تنها سه منطقه شهرداری اهواز مصوب بودند اما توانستیم ۸ منطقه را به تصویب برسانیم و به امضای وزیر کشور هم رسید.

وی یکی دیگر از فعالیت های این شورا را ارتقای سطح رتبه شهرداری اهواز دانست و یادآور شد: بالا بردن رتبه شهرداری کاری بسیار مشکل است که ما توانستیم رتبه شهرداری اهواز را از ۱۱ به ۱۲ برسانیم.

عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: نمی توان ادعا کرد که بحث استخدام به طور کلی ساماندهی شده اما در این شورا به شکل مصوب از سوی شورای شهر و شهرداری استخدامی مصوب صورت نگرفته است. اگرچه جوانان نیاز به اشتغال دارند اما اگر بدنه شهرداری گسترده شود حجم خدمات ارائه شده کاهش می یابد.

وی ادامه داد: ۲۱ عضو را نمی توان از لحاظ دغدغه مندی و پیگیر بودن به طور مساوی تقسیم کرد مسلماً برخی از اعضاء وقت بیشتری برای حل مشکلات مردم صرف می کنند اما برخی دیگر دغدغه کمتری دارند. معتقد هستم مردم در دوره بعدی انتخابات ارزیابی خوبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای شورای شهر تنها یک رأی دارند و اختیارات آنها در راستای قانون است، افزود: در سه سال شورای چهارم معایب و مزایایی وجود داشت اما شورا در سال اول قوی تر عمل کرد.

عضو شورای شهر درخصوص اعتراض برخی از اعضای شورای شهر به تخلفات شهرداری و عدم ارائه اسناد از سوی آنان اظهار کرد: اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و اخباری که می شنوند را تذکر می دهند که یک وظیفه است البته ممکن است در برخی مواقع اصلا تخلفی هم نشده باشد.

وی ادامه داد: گاهی هم ممکن است تخلف نباشد و اعتراض عضو شورای شهر در راستای رفع نواقص باشد. و اعضای شورای شهر می توانند دنبال یافتن ریشه نواقص و یا تخلفات باشند.

 

https://hoorkhabar.ir/620967کپی شد!
153
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.