احیای وقف مشکلات جامعه را مرتفع می سازد

هورنیوز – حجت الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در حاشیه نمایشگاه هفته دولت، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با حضوری فعال در نمایشگاه هفته دولت نسبت به ارائه عملکرد یکساله خود اقدام کرد.

 

وی افزود: حفظ و اداره موقوفات کشور و سایر موارد اختصاص یافته به امور خیریه و عام المنفعه و همچنین اداره و نظارت بر اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه و نشر و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ نیکوکاری وقف از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان است.

 

حجت الاسلام طباطبایی خاطر نشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در یکسال گذشته عملکرد بسیار مطلوبی در راستای تحقق اهداف سازمانی خود داشته است.

 

وی بیان کرد: از مهمترین برنامه هایی که توسط اوقاف خوزستان انجام شده برگزاری مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف خوزستان بود که با حضور ۴۰۰ شرکت کننده در پنج رشته حفظ، ترتیل، تحقیق، اذان و دعا خوانی در ۳۱ تیر امسال برگزار شد.

 

وی با اشاره به طرح ملی تربیت حافظان قرآن اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ سهمیه استان در این طرح ۲۵هزار نفر اعلام شده و در این راستا تاکنون بیش از یک هزار نفر برای حفظ مجازی قران در سایت اوقاف ثبت نام کرده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، به دیگر فعالیت های این اداره کل اشاره کرد و گفت:سال گذشته برای نخستین بار در آیین راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردیم و پذیرایی از زائران در مواکب اوقاف و امور خیریه صورت گرفت.

 

وی همچنین به برنامه های ویژه این اداره کل در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در طول ماه مبارک رمضان نیز برگزاری مراسمات شب زنده داری لیالی قدر و نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان با حضور پرشور مردم اجرا شد.

 

وی با اشاره به هفته وقف و برگزاری برنامه های ویژه این هفته در آذر ماه سال گذشته ابراز کرد: همایش وقف، دیدار با ائمه جماعات، نشست های تخصصی با هدف آشنا کردن اقشار مختلف جامعه  و… از جمله برنامه های اوقاف در این هفته بوده است.

 

طباطبایی همچنین به برنامه های ویژه سال نو اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری امسال برای ششمین سال متوالی در ۶۷ بقعه خوزستان اجرا شد و در این راستا ۲۶ خیمه معرفت راه اندازی و از ۳۰ مبلغ دعوت شد.

 

وی خاطر نشان کرد: خدمات بسیاری از ناحیه وقف به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود و خدمات متعدد اوقاف در بخش موقوفات، بقاع متبرکه، مسائل فرهنگی، حفظ قرآن و… همگی کم سابقه هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه وقف انجام‌شده تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که کارهای بزرگ‌ تر هم انجام شود چراکه گستره وقف بسیار وسیع می باشد و با اجرای آن می توان بسیاری از معضلات جامعه را رفع کرد.

 

گفتنی است، غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در ابتدای سالن خرمشهر پذیرای بازدیدکنندگان است، این غرفه از غرفه های برتر نمایشگاه هفته دولت است که با استقبال فراوان بازدید کنندگان و مسئولان استانی همراه بوده و استاندار خوزستان در بازدید از نمایشگاه هفته دولت در غرفه اوقاف و امور خیریه خوزستان حضور یافت و از عملکرد این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ و وقف و نیکوکاری تجلیل به عمل آورد.

https://hoorkhabar.ir/620064کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.