با قراردادهای IPC مخالفم/ برخی با هر نوع قرارداد نفتی مخالف هستند/ قرارداد جدید موجب ورود تکنولوژی می شود

به گزارش هورنیوز ؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بحث داغ قراردادهای نفتی توسط نماینده مردم ایذه و باغملک مطرح شد که واکنش هایی را به همراه داشت.

 

با قراردادهای IPC مخالفم

هدایت الله خادمی خادمی درخصوص مخالفت با قراردادهای نفتی اظهار کرد: در خصوص قراردادهای نفتی در رابطه با IPC اظهارنظر کردم و انتظار داشتم روابط عمومی وزارت نفت در خصوص اظهاراتم پاسخگو باشد، نه اینکه سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در مصاحبه با برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها مواردی را مطرح کند.

وی تأکید کرد: در آن جلسه که وزیر نفت حضور داشت مخالفت خود را با IPC‌ اعلام کردم اما با سرمایه‌گذاری خارجی مخالف نیستم این در حالی است که سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در مصاحبه با یک سایت خبری مبنی بر حضور ۵ موافق و ۲ مخالف در جلسه علنی و بررسی قراردادهای نفتی اعلام کردند که این تعداد مخالف نشان می‌دهد که اکثریت نمایندگان موافق قراردادهای نفتی هستند.

۶۵۴۳۴۴۸۹_۶۸۳۵۱۷۲۳ccfbd

برخی با هر نوع قرارداد نفتی مخالف هستند

همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: بنده گزارشی را از صحن غیر علنی مجلس دادم و براساس قانون وظیفه ام این بود که این گزارش را به رسانه‌ها اعلام کنم.

وی در واکنش به سخنان خادمی نماینده ایذه و باغملک که گفته بود نعمتی طرفدار دولت است گفت: من شخصاً با آقای خادم صحبت کرده ام و وی در مورد قراردادهای نفتی گفت: من با هرگونه قرارداد مخالفم و امروز خوشحالم که در صحن مجلس می گوید من فقط با قراردادهای IPC مخالفم و قطعاً این یک قدم برای پیشرفت کشور است.

نعمتی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس که هفته گذشته با حضور وزیر نفت و در رابطه با قراردادهای نفتی برگزار شد گفت: در این جلسه تعدادی از دوستان به عنوان موافق ثبت نام کرده بودم که صحبت کرده ام و دو نماینده نیز به عنوان مخالف صحبت کرده‌اند و اینها به قید قرعه انتخاب شده‌اند اینگونه نبود که با نظر هیئت رییسه انتخاب شوند.

وی یادآور شد: ما تا کی می خواهیم نسبت به سرمایه گذاری در کشور مخالفت کنیم بگذارید ۴ تا کار در کشور انجام شود، آقای خادمی به من می گوید من با هر نوع سرمایه گذاری مخالف هستم.

۸۰۵۵۱_Orig

قرارداد جدید موجب ورود تکنولوژی می شود

لازم به توضیح است بیژن عالی‌پور در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دولت به خبرنگاران گفت: صادرات نفت در کشور افزایش ۳ برابری داشته است و ان‌شاءالله قراردادهای جدید نفتی (IPC) هر چه سریعتر روند خود در مجلس شورای اسلامی طی کند و به اجرا گذاشته شود.

وی در خصوص آثار مستقیم اجرای قراردادهای جدید نفتی تصریح کرد: با اجرای این نوع از قراردادهای نفتی تکنولوژی‌های نوین و سرمایه‌گذار وارد کشور خواهد شد.

عالی پور با اشاره به انتقادات مطرح شده به قراردادهای جدید نفتی در کشور خاطرنشان کرد: به هر حال در مملکت آزادی زندگی می‌کنیم و همه قادر به انتقاد از مسائل هستند. قراردادهای نفتی در حقیقت در صورت اجرایی شدن منجر به ورود سرمایه و تکنولوژی به کشور می‌شوند.

وی افزود: برای مثال شرکت‌های چینی حفاری افقی را تنها تا ۲ کیلومتر می‌توانند انجام دهند، در حالی که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی قادر به حفاری افقی تا ۱۵ کیلومتر نیز هستند و ان‌شاءالله هر چه سریعتر با رفع عیب و نقص‌هایی که در خصوص قراردادهای جدید نفتی عنوان می‌شود، شاهد اجرایی شدن این نوع از قراردادها باشیم.

۲۰۳۲۷۵_orig

https://hoorkhabar.ir/619472کپی شد!
147
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.