حق مردم را باید از طریق رایزنی استیفاء کرد/ رفع نقاط حادثه خیز به ۵۳۰ میلیارد نیاز دارد/ افزایش تلفات جاده ای در سال ۹۵
به گزارش هورنیوز ؛ جلسه کمیسیون ایمنی راه با حضور استاندار خوستان، مدیرکل حمل و نقل استان و سایر مدیران مربوطه در استانداری خوزستان برگزار و درخصوص راهکارهای کاهش تلفات جاده ای اظهاراتی بیان شد.
حق مردم را باید از طریق رایزنی استیفاء کرد
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه با اشاره به اینکه گام نخست شناسایی نقاط حادثه خیز و تأمین اعتبار ۱۳ میلیاردی در این خصوص بود، اظهار کرد: بر اساس اولویت بندیها اقداماتی را در راستای نقاط سانحه خیز دیگر انجام خواهیم داد.
وی در ادامه خواستار استیفای حق و حقوق مردم شهرستانهای بندرامام و ماهشهر در خصوص پروژه احداث پل از بندرامام به ماهشهر شد و افزود: راه اندازی این پل جهت کاهش بار ترافیک، کاهش تصادفات و رفع نارضایتی عمومی یک نیاز محسوب میشود.
استاندار با بیان اینکه باید حق و حقوق مردم را از طریق رایزنی یا طی مراحل قانونی استیفا کرد، یادآور شد: ساخت روگذر باتوجه به ترافیک زیاد ناشی از تردد کامیون ها و ماشین آلات سنگین یک نیاز محسوب می شود.
رفع نقاط حادثه خیز به ۵۳۰ میلیارد نیاز دارد
همچنین محسن یوسفی معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اعلام این خبر که کارگروهی به منظور احصاء نقاط پرتصادف استان تشکیل شد، اظهار کرد: طبق آمارهای سه سال گذشته پلیس راه ۱۳۳ نقطه در استان احصاء شد که دارای شرایط نقاط پر تصادف بودند.
وی با بیان اینکه رفع این نقاط به به اعتباری حدود ۵۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: طبق این راهبرد در صورت تحقق اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی ۸۰ نقطه از نقاط سانحه خیز استان ایمن سازی می شوند.
یوسفی تصریح کرد: ۸۰ درصد بار ترافیکی استان در ۱۸ محور سانحه خیز به طول ۲۰۰۰ کیلومتر قرار دارد که جزء راه های پر تردد هستند.
وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از سوانح جاده ای چهارماهه اخیر در همین ۱۸ محور اتفاق افتاده، گفت: در راستای آرام سازی ترافیک و کنترل سرعت در این ۱۸ محور یک برنامه کوتاه مدت در بازه زمانی کوتاه شامل برنامه ریزی برای کاربران آسیب پذیر مانند عابران پیاده و موتورسواران، اصلاح شیب شیروانی، مدیریت سرعت، و ایجاد روشنایی نقطه ای در تقاطع هایی با میزان تصادف بالا در دستور کار داریم.
افزایش تلفات جاده ای در سال ۹۵
در بخشی دیگر از جلسه، مسعود مصدقی مدیرکل حمل و نقل خوزستان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته شاهد روند کاهشی در تلفات جادهای بودیم، اظهار کرد: متأسفانه این روند در سه ماهه اخیر سال ۹۵ افزایش بسیاری داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم کاهش تلفات جاده ای اجرای ۱۲ طرح در همین راستا بوده است، تصریح کرد: این طرحها به صورت مشترک میان اداره کل حملونقل استان، اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راه استان اجرا شدند و شامل آموزش عابرین پیاده، موتورسواران، ایمن سازی مدارس حاشیه راهها، ایمنسازی تردد ادوات کشاورزی، ناوگان عمومی و دانشگاهیان بود و کاهش تلفات جادهای در سالهای اخیر از نتایج این طرحها بوده است.
مصدقی با اعلام این خبر که علت بسیاری از سوانح استان عدم رعایت فاصله طولی و سبقت غیر مجاز بوده، ادامه داد: یکی از اقدامات جدید ما در بخش مدیریت سرعت در راههای شریانی، پیگیری نصب ۱۲ دوربین کنترل سرعت در ورودی استان از پل زال- اندیمشک تا دهدز و خروجی استان به سمت شهرکرد و اصفهان است که این محور جزو راههای شریانی و بسیار پرخطر است.