افتتاح مرکز سلامت جامع شماره ۱۲ شرق اهواز با حضور معاون کل وزارت بهداشت

به گزارش هورنیوز ؛ روز شنبه ۶ شهریورماه ۹۵ مراسم افتتاحیه مرکز سلامت جامع شماره ۱۲ شرق اهواز واقع در کوی زرگان با حضور ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه و مردم منطقه برگزار شد.

ایرج حریرچی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در مجموع در کل کشور یک هزار و ۹۵۵ پایگاه سلامت در شهر و حاشیه شهر افتتاح شده است، گفت: بدین ترتیب چیزی حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین شهرها که خدمات بهداشتی و درمانی دریافت نمی کردند، تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه شهر اهواز به دلیل مشکلات اجتماعی- اقتصادی و سایر مشکلاتی که در سالیان پیش با آن مواجهه بوده است، دارای جمعیت حاشیه نشین بسیار زیادی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ مرکز جامع سلامت و ۱۲۱ پایگاه بهداشتی در استان خوزستان ایجاد شده است.

معاون کل وزارت بهداشت اذعان داشت: استان خوزستان علیرغم مشکلات موجود گام های خوبی در راستای ارائه خدمات و بهداشتی درمانی برداشته است که می توان با الگوبرداری در این زمینه، عوامل ترقی استانهای مجاور را نیز فراهم کرد.

حریرچی در پایان بیان کرد: امیدواریم در سال جاری با راه اندازی مراکز و پایگاه های سلامت، تجدید بنای سایر واحد های بهداشتی، افزودن خدمات و همچنین نیروی انسانی، خدمات مناسب سلامت مطابق با استطاعت افراد، که در حال حاضر در شهر اهواز برای یک میلیون  و ۲۱۵ هزار نفر جمعیت سرشماری شده ارائه می شود، به ۷۰ درصد ارتقاء پیدا کند و همچنین شاهد ارتقاء این رقم در سال های آتی باشیم.

https://hoorkhabar.ir/619406کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.