دومینوی افزایش قیمت ها در خوزستان به گوشت قرمز رسید!

به گزارش هورنیوز – دومینوی افزایش قیمت اقلام خوراکی پس از شکر، برنج و مرغ حالا به گوشت قرمز رسیده است تا پازل مشکلات اقتصادی سبد خانوار مردم خوزستان را تکمیل کند.

گرانی مواد خوراکی رویداد جدیدی نیست اما در ماه های گذشته شاهد افزایش لجام گسیخته گوشت قرمز در بازار بوده ایم که باتوجه به اهمیت این ماده خوراکی، باعث ایجاد چالش هایی برای قشر ضعیف و متوسط جامعه شده است.

 

قاچاق بی رویه دام زنده عامل گرانی گوشت

سید اصغر حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز در گفتگو با هورنیوز از دلایل گرانی گوشت قرمز پرده برداشت و گفت: بخش عمده ای از دلایل این افزایش ناگهانی گوشت قرمز به قاچاق بی رویه دام زنده از مرزهای استان باز می گردد.

وی با انتقاد از اینکه هیچ گونه نظارتی در این خصوص از سوی مسئولان نیست، افزود: در سال های گذشته که کشور عراق در اوضاع نابسامانی قرار داشت دام های آنها وارد ایران می شد اما درحال حاضر دام های ما به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

حسینی از افزایش دوباره گوشت قرمز در روزهای آینده به علت وجود برخی دست های پشت پرده خبر داد و یادآور شد: مسئولان باید به دنبال یک راه حل قطعی باشند چراکه مصرف کنندگان بیش از سایر افراد دیگر در این میان ضرر می کنند.

 

عوارض زیاد کشتارگاه صنعتی، عامل دیگر افزایش قیمت است

یکی از فروشندگان گوشت قرمز نیز که در خیابان سلمان فارسی اهواز فروشگاه مواد پروتئینی دارد این نوع افزایش قیمت های ناگهانی را به ضرر اقتصاد استان دانست و به خبرنگار ما گفت: مسلماً وقتی قیمت ها متعادل باشد فروش ما نیز بیشتر خواهد بود و در این چرخه تولید کننده، واسطه و مصرف کننده راضی هستند.

این کاسب در ادامه خواهان ثبات قیمت گوشت قرمز شد و ادامه داد: یکی دیگر از عوامل که باعث می شود قیمت تمام شده گوشت برای قصابان بیشتر شود، عوارض زیادی است که کشتارگاه صنعتی می گیرد.

 

قیمت اقلام خوراکی روزانه تغییر می کند

خانم میانسالی که برای خرید در یکی از قصابی های شهر است نیز با ابراز گله از تغییر روزانه نرخ مواد خوراکی به ویژه گوشت قرمز بیان کرد: زندگی برای مردم به ویژه کارمندان بازنشسته بسیار سخت است زیرا هربار که به خرید می آییم قیمت ها افزایش داشته اند.

او ادامه می دهد: نان، لبنیات و گوشت قرمز کالاهای ضروری هستند و باید دولت تلاش کند نرخ آنها را ثابت نگه دارد تا همه مردم توان استفاده از آنها را داشته باشند اما متأسفانه این کالاهای ضروری هر روز گرانتر می شوند.

 

گرانفروشی باعث شکسته شدن کمر مصرف کنندگان می شود

چندی پیش نیز آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان در همایش حمایت از حقوق مصرف کننده با انتقاد از شیوه برخی تولید کنندگان و واسطه گران بیان کرد: باید به خودمان بیاییم و خودمان را کنترل کنیم و بدانیم که اگر ثروتی از راه گرانفروشی، کم فروشی و گول زدن مردم به دست آید حرام است و این مساله موجب می‌شود تا کمر مصرف کننده زیر بار قیمت‌ها شکسته و دچار مشکلات فراوانی شود.

آنچه در میان این گرانی بی رویه باعث تعجب می شود آنست که هرسال مسئولان در این فصل از سال عامل مهم افزایش قیمت گوشت قرمز را ورود حجاج به کشور و تقاضای زیاد دام زنده توسط آنان عنوان می کردند اما امسال به هر دلیل، حجاج به مکه مشرف نشدند و از همین رو مقدار زیادی از تقاضای این بازار فروکش کرد و حال سؤال اساسی آنجاست که چرا همچنان قیمت ها به صورت تصاعدی افزایش می یابد؟

هرچند که دولتمردان مدعی کاهش نرخ تورم هستند اما بررسی وضعیت اقتصادی مردم و افزایش روزانه قیمت ها نشان می دهد که در ازای آب شدن سفره های مردم، برخی دلالان از عدم نظارت در این بازار سوء استفاده کرده و باعث ضربه به اقتصاد کشور می شوند. از همین رو بنظر می رسد کاهش تورم تنها بر روی کاغذ اتفاق افتاده است و باید چاره ای اساسی در این خصوص اندیشید چراکه دود این بی تدبیری ها در چشم مردم و مصرف کنندگان خواهد رفت.

https://hoorkhabar.ir/618939کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.