برگزاری همایش شعر گویشی مندیر در باغملک

هورنیوز – مردم روستای سرآسیاب صیدون میزبان جمع کثیری از شاعران ، مسئولین و مردم منطقه در دومین همایش شعر گویشی مندیر “منتظر” بودند.

شهرنشینانی که مهمان این مراسم پر شور و نشاط  بودند برای ساعاتی از دود و دم شهر دور شدند و بعد از طی مسیری که تا چشم کار می کرد شالیزار بود به روستای سرآسیاب از توابع شهرستان باغملک رسیدند و در آن چند ساعت همراه با مردم خونگرم این روستا یک زندگی بی شیله پیله اما پر از عشق را تجربه کردند

۹۱۷۶۰۸

نصب سیاه چادرها ،ساخت لوازم عشایری ، بوی نان تازه و دوغ محلی و پوشش بختیاری مردان و لباس های رنگارنگ دختران فضا را طوری برایت مجسم می کرد  که گویی در دل دشت همراه با ایل عشایر قدم می زنی و صحبت کردن همه با گویش شیرین لری باعث می شد که دیگر احساس غریبی نکنی و همه را یکرنگ و یک دل ببینی .

دومین همایش شعرگویشی مندیر با حضور آیت الله شاهرودی عضومجلس خبرگان رهبری ، رضایی معاون مدیرکل ارشاد خوزستان، شاعران زاگرس نشین ، مسئولین ادارات و جمعی از مردم روستاهای اطراف  اجرا شد.

در حاشیه این مراسم رئیس اداره ارشاد و فرهنگ باغملک در گفتگو با خبرنگار ما گفت : همایش شعر گویشی مندیر به یاد امام زمان (عج) ، در راستای اهداف دولت برای ایجاد شور و نشاط و اتحاد بین اقوام و آشنایی مردم منطقه با کارهای فرهنگی برای دومین بار در باغملک برگزار شد.

۱۳

زنگنه بیان کرد: اولین همایش شعرگویشی مندیر(منتظر) در شهر صیدون برگزار شد و به دنبال آن مردم روستای سرآسیاب نیز علاقمندی و آمادگی خود را نسبت به این همایش اعلام کردند که شاهد میزبانی پرشور آنها هم بودیم .

وی با بیان اینکه شاعران زاگرس نشین از ۸ استان کشور در این مراسم حضور داشتند گفت : حدود ۲۴۰ اثر  به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و با کمک هیئت داوران ۱۲ اثر به نیت امام زمان (عج) انتخاب شد و  این همایش در سه بخش آزاد، سنت‌ها و آیین‌های بومی و محلی و طنز گویشی و آیینی(مهدویت و انتظار، عاشورا، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی) اجرا شد.

۱۹

در این برنامه فرهنگی که شور و نشاط در چهره همه مدعوین موج می زد  شاعران منتخب آثار خود را خواندند و در این میان شاعران طنزخوان با بیان اشعار طنز خود و اجرای موسیقی بختیاری بر شادی حاکم بر مراسم افزود  .

با اینکه این مراسم از عصر شروع شده بود و تا ساعت پایانی شب ادامه داشت اما آثاری از خستگی در چهره ها دیده نمی شد و در بین برنامه از مهمانان با نان تازه محلی پذیرایی می شد و در پایان نیز از منتخبین تجلیل شد.

۹

https://hoorkhabar.ir/617584کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.