خدمات پس از فروش در خوزستان ضعیف است

به گزارش هورنیوز – علی محمد رحمانی زاده رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان در نشست خبری سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به اینکه انجمن حمایت از مصرف کنندگان یک نهاد مردمی است، اظهار کرد: پس از بررسی شکایات مردم و تشکیل پرونده، گزارشات را جهت صدور رای به اداره کل تعزیرات ارسال می کنیم تا به شکایت های مردم در زمینه های مختلف رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه این انجمن در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری تشکیل شده است، افزود: امیدواریم روزی برسد که این انجمن به طور کامل به بلوغ برسد تا بتواند حمایت قاطعی از مصرف کنندگان داشته باشد و به طور کامل به شکایات مردم رسیدگی کند.

رحمانی زاده با اشاره به لزوم آموزش مصرف کنندگان از طریق رسانه های گروهی، مشاوره و ارائه راهنمایی جهت خرید و دریافت خدمات و انتقال و انتشار اطلاعات مورد نیاز برای تهیه کالا و خدمات، گفت: یکی دیگر از وظایف مهم این انجمن، برگزاری همایش ها و سمینارهای آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه شاخص های مختلفی از جمله تراز مالی مثبت، نوع و کیفیت کالا، قیمت محصولات و توان رقابت با همنوعان برای ارزیابی آن ها در کمیسیون در نظر گرفته شده است، یادآور شد: رضایت مردم از کالا و خدمات ارائه شده از سوی شرکت و داشتن باشگاه مشتریان از دیگر اولویت های مهم انتخاب شرکت های برتر است.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان از خدمات پس از فروش در استان انتقاد کرد و افزود: اگر شرکتی کالایی را وارد استان می کند، باید خدمات پس از فروش و انبار قطعات یدکی آن را در استان دایر کند تا مردم خوزستان در این زمینه با مشکل خدمات پس از فروش مواجه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: به همه واحدهای تولیدی و شرکت های استان ابلاغ شد تا جهت ارزیابی و دریافت گواهی نامه به سازمان صنعت مراجعه کنند و در این خصوص برخی از شرکت ها حضور پیدا کرده و ثبت نام کردند اما برخی دیگر برای شرکت در این ارزیابی حاضر نشدند.

رحمانی زاده در پایان درخصوص تخلفات نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در استان، یادآور شد:  مشکلات فراوانی در این زمینه در خوزستان وجود دارد و چنانچه شهروندی در این خصوص مراجعه کند و شکایت خود را ارائه دهد، قطعا به آن رسیدگی و مساله پیگیری می شود.

 

 

 

 

 

 

https://hoorkhabar.ir/617016کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.