تنها ۱۳۰ کیلومتر از آزادراه ها در خوزستان/ رشد ۵۸ درصدی پروازها در فرودگاه اهواز

به گزارش هورنیوز ؛ مسعود مصدقی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: در خوزستان ۱۴ هزار کیلومتر راه وجود دارد که عمده آن راه روستایی است و سهم خوزستان از آزادراه های کشور تنها ۱۳۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در خوزستان زیر ساخت ارتباطی آزادراهی با سایر نقاط کشور وجود ندارد عنوان کرد: این درحالیست که برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند آرادراه برای دسترسی به مراکز عمده گردشگری هستیم.

مصدقی ضمن تاکید بر لزوم احداث راه های بهتر در استان، تصریح کرد: باتوجه به اینکه سالیانه ۱۰۰ میلیون تردد در شبکه راه های استان وجود دارد، لذا توسعه ریلی و همچنین توسعه صنعت حمل و نقل هوایی باید در دستور کار قرار گیرد.

۸۱۷۱۴۲۰۹-۷۰۰۸۵۸۴۳

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با اشاره به پتانسیل های مثبت رودخانه ها و بندرگاه های خوزستان، عنوان کرد: خوزستان از استان هایی است که رودخانه های مهمی چون کارون را در دل خود جای داده و بندرگاه های مهمی نیز در این استان واقع شده اند اما متاسفانه از این موهبت های الهی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده نشده است.

وی اظهار کرد: این دو صنعت بر اساس نیاز گردشگر به سفر (تفریحی، بیماری، کاری و….) و همچنین سبد هزینه خانوار لحاظ می شوند.

مصدقی با بیان اینکه امروزه بحث درآمدهای پایدار در حمل و نقل اهمیت بالایی دارند، تصریح کرد: سالیانه ۱۲ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جابجا می شوند که ۹ میلیون آن درون استانی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در پایان اظهار کرد: ضریب اشغال صندلی نشانگر ظرفیت خالی ۵۰ درصدی است و سرمایه گذار به علت به صرفه نبودن هزینه ها، تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش ندارد و سرمایه خود را در بانک ها نگهداری می کند.

رشد ۵۸ درصدی پروازها در فرودگاه اهواز

محمدرضا رضایی مدیر کل فرودگاه های استان خوزستان نیز در این همایش اظهار کرد: فرودگاه های بین المللی اهواز و آبادان از لحاظ عملکرد پروازی به ترتیب پنجمین و هشتمین فرودگاه های کشور هستند.

وی تصریح کرد: بعد از سه فرودگاه بزرگ کشور یعنی فرودگاه مهر آباد، فرودگاه امام خمینی (ره) تهران و فرودگاه مشهد، می توان فرودگاه های اهواز و آبادان را پُر پرواز ترین و پر تردد ترین فرودگاه های کشور عنوان کرد.

۱۳۹۴۰۸۰۳۰۰۰۶۹۹_PhotoL

رضایی گفت: استان خوزستان دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است و شرکت های خدمات مسافربری باید درپی جذب توریسم خارجی باشند.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی اهواز در سال گذشته روزانه ۵۲ پرواز خارجی را داشته که این تعداد امروز به ۸۲ پرواز رسیده است و رشد ۵۸ درصدی را نشان می دهد.

https://hoorkhabar.ir/615104کپی شد!
71
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • محمود با سلام. ورود جناب آقای مهندس رضایی به فرودگاهها خوزستان یعنی رشد و شکوفایی و افزایش پرواز در فرودگاه اهواز. خدا حفظش کنه.
منتشر شده۱