تیتر داغ (۲)

*مقایسه زه آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با زهاب نیشکر مقایسه فنی و علمی نیست

حسن علاقه بند معاون اجرایی مؤسسه جهادنصر درخصوص مشکلات زه آب طرح احیای ۵۵۰هزار هکتاری اظهار کرد:  مقایسه زه اب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با زهاب نیشکر مقایسه فنی و علمی نیست به این دلیل که ما عمق زه اب زهکش‌ها را بالا بردیم در حالی که عمق زهاب در نیشکر کمتر است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در هر هکتار نیشکر ۳ لیتر آب استفاده می‌شود این در حالی است که در اراضی کشاورزی حداکثر یک لیتر در هکتار است.

**********

*کارگران خوزستانی مستثنی از کاهش ساعت کاری

آقایار حسینی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان درخصوص گرمای بالای۴۹درجه هوای خوزستان و عدم کاهش ساعت کاری کارگران تصریح کرد: کاهش ساعت کار در روزهای با دمای بالای ۴۹ درجه سانتیگراد برای کارگران این استان اعمال نمی شود و این قشر از مزایای کار در شرایط بد آب و هوا محروم هستند.

وی افزود: در حالی که برای کارمندان در شرایط بالای دمای هوا ساعت کاری کاهش یافته اما این امر شامل کارگران که در شرایط کاری سختتری نسبت به کارمندان هستند نشده است.

حسینی یادآور شد: گرمای شدید یک هفته گذشته باعث فوت یک کارگر در این استان شد اما با این وجود تعطیلی در روزهای گرم برای کارگران در استان اعمال نشد.

**********

*با تولیدی که محیط زیست خوزستان را به خطر اندازد، مخالفم

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان با خطرات زیست‌ محیطی بسیاری مواجه بوده است، عنوان کرد: متاسفانه تنها ۱۹ درصد از اعتبارات مصوب دولت در خصوص مقابله با ریزگردها تامین شده که رقم ناچیزی است و این مساله مورد اعتراض ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکید می‌شود که اولویت کشور و اولویت شخص من افزایش تولید و اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری تنها با رعایت مسایل زیست‌محیطی است و هر تولیدی که محیط زیست خوزستان را با خطر مواجه سازد، شخصا با آن مخالفت می‌کنم و اجازه انجام آن را نمی‌دهم.

**********

*یک واحد مسکونی در اهواز صد درصد تخریب و یک نفر فوت شد

امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز درخصوص حادثه آتش سوزی در اهواز اظهار کرد: در این حادثه یک باب منزل مسکونی ویلایی قدیمی در اثر نشت گاز و انفجار به صورت ۱۰۰ تخریب شد و متاسفانه یک پیرمرد حدودا ۷۲ ساله بر اثر ریزش آوار فوت کرد که توسط آتش نشانان با تلاش فراوان از محل حادثه خارج و به آمبولانس منتقل شد.

وی تصریح کرد: نجفی خبر داد: موج انفجار باعث خسارت به منازل همجوار ساختمان مذکور شد. متاسفانه سالانه در اثر بی احتیاطی هموطنان شاهد بروز حوادث ناگوار با منشاء گاز و وسایل گازسوز هستیم که منجر به مصدومیت یا فوت افراد می شود.

**********

*سهم زنان استان در اهدای خون تنها پنج درصد است

عبدالحسین قاسم زاده مدیرکل پایگاه منطقه ای آموزشی انتقال خون خوزستان با اشاره به اینکه متاسفانه آمار اهدای خون در زنان پائین است، اظهار کرد: ۵۰ درصد جامعه ما را زنان تشکیل می دهند و باید اهدای خون در برخی استان ها از جمله کردستان با بیش از ۳۰ درصد اهدا کننده زن را در خوزستان الگو قرار دهیم.

وی افزود: شاید وجود باورهای غلط در خصوص اهدای خون، یکی از دلایل تمایل کم زنان برای اهدای خون در استان و حتی کشور است.

قاسم زاده یادآور شد: خون، پایه تولید بسیاری از داروهای مهم برای بیماران سخت درمان و یا زنان با مشکل ناسازگاری گروه خونی با نوزاد تهیه می شود.

**********

*خوزستان بزرگترین کانون گرد و خاک استان

پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها با بیان اینکه خوزستان با ۳۴۰ هزار هکتار بزرگترین کانون گردوغبار کشور است، خاطر نشان کرد: کانون گرد و غبار شناسایی شده شامل ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۶۰ هزار هکتار تالاب هور العظیم و مابقی اراضی ملی است.

وی ادامه داد: طبق تصمیم اعضای این کارگروه ساماندهی وضعیت خوزستان، حاشیه دریاچه ارومیه و جازموریان در اولویت است.

https://hoorkhabar.ir/615016کپی شد!
105
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.