وضعیت فلج و نابسمان بانکها، خوزستان را زمین گیر کرده است/ این تبعیض ها مخصوص خوزستان است و ما در برابر آن سکوت نمی کنیم

به گزارش هورنیوز ؛ آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با آحاد مردم عنوان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند “برجام تاثیر ملموسی در زندگی مردم نداشته است و ۵+۱ به تعهدات خود عمل نکرده اند.”

وی افزود: تاثیرات برجام در مقایسه با آنچه آنها به آن ملتزم شده بودند، بسیار کم است و طرف مقابل به وعده های خود تاکنون عمل نکرده است.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به پیشروی های ارتش عراق و سوریه در درگیری با تروریست ها عنوان کرد: طرح آتش بس، یک حیله شیطانی از سوی آمریکاست و برای بازسازی دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: باتوجه به اینکه حلقه محاصره بر تروریست ها تنگ شده است، می خواهند به آنها برای تجدید قوا فرصت دهند.

آیت لله موسوی جزایری عنوان کرد: امیدواریم عراق و سوریه به این حرف های شیطانی دشمن توجهی نکنند که در گذشته با این کار صدمه های زیادی بر نیروهای انقلابی وارد شده بود.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به روز صنایع کوچک اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در این خصوص، تعداد کمی از این واحدها درحال فعالیت هستند، لذا به دولت در این خصوص تذکر می دهیم که در این خصوص اولویت دهند که البته در سیاست های دولت نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از این واحدها با تمام ظرفیت کار نمی کنند، افزود: با تمام وقت کار کردن این واحدهای کوچک، بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان و افزایش تولید در کشور تحقق می یابد.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان باید هیات کارشناسی – نظارتی برای بررسی وضعیت بانک ها تشکیل دهند، زیرا بخش عمده ای از کمک به این واحدهای کوچک، با تسهیلات بانک ها است اما متاسفانه موضوع تسهیلات بانکی در خوزستان فلج است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: به مسئولین کشوری تذکر و هشدار می دهیم که به این وضعیت نابسامان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل صنایع استان عنوان کرد: در این گزارش که نتیجه جلسات با روسای بانک ها بوده، اعطای ۴۲۴ مورد تسهیلات بانکی تصویب شد اما پس از گذشت یکماه، تنها به ۶ واحد از ۴۲۴ واحد، وام داده شده است.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: با این وضعیت باید فاتحه بانکها را خواند، از معاون اول رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و دیگر مسئولین می خواهیم به داد خوزستان برسند، استانی که زخم خورده از هشت سال جنگ تحمیلی، به جایی که به آن توجه شود، بی توجهی خاص می شود.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: این مشکلات فقط مختص خوزستان است، استاندار باتوجه به ریاستی که بر ادارات دارد باید مسئولیت نظارتی را اعمال نماید زیرا وضعیت فلج و نابسمان بانکها، خوزستان را زمین گیر کرده است.

وی با بیان اینکه امیداواریم گوش شنوایی برای این موضع باشد، تصریح کرد: این تبعبض ها باید کنار بروند، قانون را چماغ می کنند اما می بینیم که در استانها دیگر وضعیت اینگونه نیست، این تبعیض ها مخصوص خوزستان است و ما در برابر آن سکوت نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: مسئولین ما وقتی اعتبار پیدا می کنند که به مردم خدمت محسوسی که در معیشت آنها مشاهده شود، نمایند و گرنه باید از خشم ملت بترسند، زیرا خشم ملت، خشم خدا را به دنبال دارد.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به انتخاب یک زن عشایری رامهرمزی به عنوان مادر نمونه کشور عنوان کرد: ان شاء الله خداوند این عنایات را به سر تا سر مردم استان بدهد.

https://hoorkhabar.ir/613765کپی شد!
282
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.