نانوایی ها تنها صنعت ایذه/ اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در ایذه و باغملک

به گزارش هورنیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در ادامه سفر های شهرستانی خود به شهرستان ایذه و باغملک سفر کرد.

غلامرضا شریعتی در جلسه ای که باحضور نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیرعامل آبفا روستایی استان، معاون آب و برق استان، مخابرات استان و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان برگزار شد، درخصوص مشکلات این شهرستان و لزوم حل آنها تأکید کرد.

وی در این جلسه خواستار اجرایی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری شد و از مسئولان سازمان آب و برق خواست تا ایجاد کانال هایی در این زمینه را در برنامه های خود قرار دهند.

شریعتی عدم  ایجاد کانال‌های بزرگ ۱ و ۲ آبرسانی از سدهای کارون ۳ را از دلایل عدم تخصیص از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شده به شهرستان دانست.

استاندار در بخشی دیگر از سخنان خود از نبود صنایع اشتغالزا در این شهرستان گله کرد.

وی همچنین بر ایجاد راه آهن اهواز، ایذه و شهرکرد، اصفهان و عنوان کرد که آغاز  عملیات عمرانی این طرح بزرگ موجب اشتغال  بسیاری خواهد شد و در این زمینه مذاکرات لازم و تدوین طرح با همکاری وزارت راه و صندوق توسعه ملی انجام شده است.

شریعتی در حاشیه این سفر هم با اشاره به اینکه نانوایی‌ها تنها صنعت ایذه هستند افزود: اجرای طرح آمایش سرزمین در دستور قرار دارد، اینکه ما بگوییم یک منطقه باید صنعت داشته باشد یا نه صحیح نیست و اینکه در جایی که صنعت دارد خوب و یا بد است.

استاندار با بیان اینکه اگر برای ایذه در طرح آمایش سرزمینی صنعت قرار داشته باشد باید عملی شود تصریح کرد: اگر طرح صنعتی نیز وجود نداشته باشد آنچه که موجب توسعه این شهرستان می‌شود باید اجرایی شود.

نماینده دولت در استان خوزستان با اشاره به میزان اجرای این جاده خاطرنشان کرد: جاده از هفتکل، باغملک، ایذه تا کارون ۳ به مناقصه گذاشته خواهد شد و شروع به کار انجام خواهد شد.

وی درخصوص جاده های استانی و برون استانی شهرستان ایذه گفت: موضوع این جاده پیگیری شد و تا یک ماه آینده مناقصه آن برگزار خواهد شد و با وجود اینکه اعتبار امسال برای این طرح مبلغ پایینی است با فشارهایی که از جانب من و نماینده مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی وارد، وزارت راه ملزم شد که این جاده در مناقصه قرار بگیرد.

 

https://hoorkhabar.ir/613663کپی شد!
150
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.