فنی و حرفه ای مقصر بخشی از بیکاری در استان/ دستگاه های اجرایی اهتمامی در بحث اشتغال ندارند

به گزارش هورنیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای اشتغال که روز گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به اینکه اگر در منطقه ای نیروی متخصص وجود داشته باشد، صلاح نیست که نیروهای مورد نیاز از مناطق مجاور جذب شود، اظهار کرد: اولویت در جذب فرصت های شغلی باید با مردم منطقه مورد نظر باشد.

وی افزود: اگر قرار است عوارض طرح های اشتغال نظیر عوارض زیست محیطی متوجه حال مردم منطقه و استان شود باید مزایای آن طرح نیز شامل مردم استان و منطقه شود.

شریعتی تصریح کرد: تقصیر عدم استفاده از مردم منطقه در اشتغالزایی و فرصت های شغلی ایجاد شده، می تواند تا حدودی گردن اداره کل فنی و حرفه ای باشد.

وی با اشاره به اینکه باید نیازها توسط این اداره شناسایی می شد، ادامه داد: باید فنی و حرفه ای از قبل پیش بینی کند و برای طرح های سرمایه گذاری که قرار است در هر منطقه اجرا شود، دوره های اموزشی تخصصی مورد نیاز به مردم بومی آن منطقه ارایه دهد.

 

همچنین در ادامه هوشمند صفائی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درخصوص روند مشارکت دستگاه های اجرایی در دوسال گذشته اظهارکرد: به دلیل عدم مشارکت برخی دستگاه های اجرایی در این کارگروه تغییراتی ایجادشده است.

وی افزود: باید تعریف مشخصی از کارگروه شورای اشتغال تعیین شود،در یک سال و نیم اخیر مشارکت کمتری از دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه در استان مشاهده شد، البته گاهاموزای کاری هایی هم در وظایف اعضای کارگروه بوده است.

صفائی تصریح کرد: ستگاه های اجرایی باید در ثبت اطلاعات خود درسامانه رصداهتمام بیشتری داشته باشند و میزان تحقق تعهد اشتغال خود را به طور مداوم در این سامانه گزارش بدهند.

وی درخصوص میزان مشارکت بانک ها گفت: بانک ملی در جذب اعتبارات مشاغل خانگی  ۵۵ درصد از اعتبارات تعیین شده خود را جذب کرد همچنین بانک ملت هم در خصوص جذب اعتبارات مشاغل خانگی حرکت خوبی انجام داد و توانست ۴۷ درصد از اعتبارات تعیین شده را جذب کند که امیدواریم این بانکها تا پایان شهریور ماه اعتبارات بیشتری را جذب کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: صفایی میانگین عملکرد خوزستان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی را ۴۲ درصد اعلام کرد و ادامه داد :با توجه به فرصت محدودی که داریم باید تلاش بیشتری در زمینه  ایجاد مشاغل خانگی انجام شود.

وی تأکید کرد: از زمان اجرای بخشنامه جذب نیروها فقط از طریق مراکز کاریابی توسط استاندار وقت، شاهد اقدامات و نتایج خوبی بودیم ، به صورتی که هم در توزیع فرصت های شغلی ایجاد شده عدالت برقرار شد و هم ساماندهی بازار کار و از سویی حمایت از اشتغال بومی تحقق یافت.

 

 

https://hoorkhabar.ir/613473کپی شد!
74
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.