جاده های خوزستان جولانگاه مرگ!

به گزارش هورنیوز – جاده های استان خوزستان به عنوان یکی از اصلی ترین جاده های ترانزیتی کشور هر روزه شاهد عبور تعداد بالایی از وسایل نقلیه سبک و سنگین هستند که همین امر لزوم توجه به ایمنی راه ها را دوچندان می کند. اما این درحالیست که جاده های استان خوزستان به یک قتلگاه تبدیل شده اند.
جاده های استان خوزستان باوجود ظرفیت های بی شمار این استان مانند بنادر، مکان های گردشگری، همجواری با کشورهای همسایه، مراسم پیاده روی اربعین حسینی و کاروان های راهیان نور یک تنه بار این حجم بالا از تردد وسایل نقلیه را بردوش می کشند و در این میان برخی افراد قربانی جاده های غیر ایمن استان می شوند.

۲۰۱۶-۰۸-۰۱_۲۳-۱۴-۴۷

شناسایی ۱۳نقطه بسیار خطرناک و ۱۴۲ نقطه حادثه خیز
در همین زمینه رئیس پلیس راه سابق استان خوزستان با اعلام این خبر که ۱۴۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۳ نقطه بسیار خطرناک شامل مسیرهای اهواز – اندیمشک، رامهرمز، بهبهان، اهواز، هفتکل، رامشیر، ماهشهر، ملاثانی، لالی، امیدیه، دیلم، دزفول ، شوشتر، ماهشهر، هندیجان، اندیمشک،دهلران، اهواز، خرمشهر (محور قدیم)، سوسنگرد، هویزه، سوسنگرد، بستان، و آزاد راه خلیج فارس شناسایی شده اند.

 

توسعه استان به توسعه جاده ها بستگی دارد
همچنین سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز چندی پیش در این خصوص گفت: استان خوزستان به علت داشتن راه های ترانزیتی، دارای رتبه اول در بحث حمل و نقل سنگین است که این امر پیگیری و کنترل جدی ایمنی محورهای برون شهری را می طلبد تا کمتر شاهد تلفات ناشی از حرکت اینگونه وسائل در استان باشیم.
وی گفت: توسعه یک استان و یک کشور بطور مستقیم به توسعه جاده ها مرتبط است و یکی از مؤلفه ها و شاخص های توسعه یک کشور صنعت حمل و نقل می باشد.

۲۰۱۶-۰۸-۰۱_۲۳-۱۱-۲۱

باتوجه به اینکه هنوز جاده های استان از زیر بار ترافیک سنگین و تصادفات بعضاً دلخراش سر بر نیاورده بود، که عبور روزانه هزار کامیون حامل سوخت از کشور عراق، گره این مشکل چندین ساله را کورتر و آمار تصادفات جاده ای را بیشتر کرد.
از سویی دیگر کارشناسان این حوزه معتقدند اگرچه جاده های استان متناسب با ظرفیت های آن توسعه نیافته و نیازمند بازنگری جدی است اما انجام برخی راهکارهای ساده مانند تعریض خیابان ها، روشنایی مناسب جاده ها، ایجاد استراحتگاه های بین راه و نصب تابلوهای راهنمائی و رانندگی می تواند تاحدود بسیاری به کاهش تصادفات جاده ای کمک کند.

۲۰۱۶-۰۸-۰۱_۲۳-۱۳-۰۱

درحالی مسولان از کاهش رتبه آمار تلفات جاده ای در خوزستان سخن می گویند که بررسی آمارها نشان می دهد میزان تصادفات جاده ای و مجروحان در استان افزایش یافته است از همین رو نگاه جامع و نه تک بعدی، به این مسئله مهم یکی از ضرورت ها است چراکه به طور مستقیم با جان مردم در ارتباط است.
در پایان باید گفت که جاده های ی غیر استاندارد یکی از سه عامل مهم در بروز تصادفات خوزستان است، که با فوت هر انسان خسارت روحی و مالی فراوانی بر استان تحمیل می شود. از همین رو انتظار می رود مسئولان خارج از هرگونه شعار، تعارف و آمارهای واهی فکری اساسی در این خصوص نمایند.

 

https://hoorkhabar.ir/613116کپی شد!
293
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • خوزستانی جاده دارخوین-شادگان هم با اینکه ۲۵کیلومتره ولی متاسفانه هرسال چندین کشته میده...
منتشر شده۱