ضرورت تغییر اساسی در مدیریت ناکارآمد روابط عمومی استانداری خوزستان

به گزارش هورنیوز ؛ یک هفته پیش از انتصاب غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار خوزستان، سرپرست موقت استانداری خوزستان در حکمی معاونت امور روابط عمومی دفتر استاندار را منصوب کرد و عملاً استاندار جدید را در عمل انجام شده قرار گرفت.

این درحالی است که به دلیل اهمیت روابط عمومی به عنوان دستگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، ضرورت داشت فردی با سابقه و تجربه فعالیت در حوزه روابط عمومی و رسانه ها در این جایگاه قرار گیرد تا بتواند وضعیت نامناسب انعکاس عملکرد دولت را در استان سر و سامان ببخشد.

با این وجود نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه حضور فردی ناآشنا با حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی، ضمن ایجاد برخی حاشیه ها و برخوردهای ناپسند با اصحاب رسانه، باعث ایجاد نگرانی هایی در خصوص رابطه استانداری و رسانه ها شده است.

در روزهای اخیر نیز شاهد دعوت گزینشی برخی اصحاب رسانه در جلسات و نشست های خبری یا دیدار با استاندار بوده ایم، از جمله روز یکشنبه که تعدادی از اصحاب رسانه های استان به صورت کاملاً گزینشی دعوت و تشکیل جلسه دادند.

هفته گذشته نیز شاهد دعوت گزینشی رسانه ها به نشست خبری استاندار بودیم، ضمن آنکه برگزاری عجولانه آن نشست خبری آن هم قبل از جلسه شورای اداری استان، یا انتقادات فراوانی روبرو شد.

بی تدبیری های صورت گرفته در برگزاری آن جلسه باعث شد همان رسانه هایی که در جلسه حضور پیدا کرده بودند نیز نتوانند سوال های خود را مطرح کنند و استاندار در حد چند جمله به آنان پاسخ گفت.

این رفتار روابط عمومی استاندار آنقدر غیرحرفه ای بود که متاسفانه فراموش کردند برگزاری نشست خبری در یک روز و پیش از جلسه شورای اداری، تنها از ابداعات روابط عمومی استانداری خوزستان به شمار می آید!

به نظر میرسد نحوه فعالیت روابط عمومی استانداری خوزستان، در روزهای اخیر و تداوم مدیریت ناکارآمد موجود می تواند حاشیه ها و چالش های روزافزونی را برای تیم جدید مدیریت استان ایجاد کند.

گرچه در این مجال نمی خواهیم ادعا کنیم که میراث مدیریت سابق استان، تعمداً به دنبال ایجاد چنین چالش هایی است، اما خروجی عملکرد اخیر نتیجه ای جز این نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که استاندار محترم می بایست در این خصوص تصمیمات جدی را بدون تعارف و رودربایستی را اتخاذ نماید.

https://hoorkhabar.ir/611996کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.