آمار طلاق و خودکشی در خوزستان در حال افزایش است

هورنیوز – مهرداد مخمل‌زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان درخصوص آمار طلاق در خوزستان اظهار کرد: در سال ۹۳ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر دو مورد قتل در خوزستان رخ داده است درحالیکه این آمار در سال ۸۰ دونفر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به کاهش نزاع دسته جمعی در خوزستان افزود: سرقت و خودکشی نیز افزایش یافته بطوریکه در سال ۸۰ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر سه نفر خودکشی می کردند اما این آمار در سال ۹۳ به ۵٫۷ نفر رسیده است.

مخمل‌زاده گفت: در نزاع دسته‌جمعی لالی، هویزه و باوی در رتبه‌های نخست قرار دارند. در سرقت مغازه اهواز، ایذه و باوی، در سرقت منزل مسجدسلیمان رتبه نخست است. در  سرقت خودرو نیز اهواز، اندیمشک و آبادان و سرقت موتورسیکلت نیز بهبهان، دزفول و اندیمشک در رتبه‌های نخست قرار دارند.

وی ادامه داد: در سال ۷۰ نسبت به هر ۱۳ ازدواج یک مورد طلاق در خوزستان وجود داشت که در سال ۹۳ به ۷٫۶ رسیده و به عبارتی دیگر در ۲۰ سال گذشته میزان طلاق در استان خوزستان ۲ برابر شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ستاد مدیریت فرهنگی و اجتماعی آسیب‌های اجتماعی به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است و یکی از مهم‌ترین وظایف این ستاد، علت‌یابی آسیب‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: تدوین سیاست راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی با در نظر گرفتن شرایط محلی و بومی و تقویت همکاری بین‌بخشی جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی از دیگر ماموریت‌های این ستاد است.

 

 

https://hoorkhabar.ir/611952کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.