ابراز نگرانی آیت الله حیدری از پروژه های متعدد انتقال آب در استان

هورنیوز – آیت الله محسن حیدری شامگاه سه شنبه در شورای اداری خوزستان با اشاره به اهمیت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: نمود بارز این نوع اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری، اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در خوزستان است. با اجرای این طرح ملی حدود سه هزار فرصت شغلی ایجاد و نیمی از محصولات غذایی مورد نیاز کشور تامین خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در این چند وقت اخیر صحبت هایی در خصوص حذف ۲۱۴ هزار هکتار از این اراضی به علت کمبود آب مطرح شد که پس از پیگیری های فراوان دولت موظف به اجرای کل این طرح در استان شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز نگرانی از پروژه های متعدد انتقال آب در استان گفت: در برخی از این طرح ها که با عنوان انتقال آب شرب بوده اند، بیش از پنج برابر مقدار مشخص شده آب از رودخانه های استان برداشت شده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در این زمان در بسیاری از شهرستان های استان با ممنوعیت کشت مواجه هستیم گفت: مسئله بی آبی کشاورزان مشکلات بسیاری همچون؛ افزایش حاشیه نشینی و از بین رفتن امنیت عمومی به دلیل افزایش مشکلات معیشتی به وجود آورده است.

حیدری گفت: مسئولان خوزستانی نباید در مقابل بی قانونی سکوت کنند و در زمنیه انتقال آب از رودخانه های استان نیازمند فریاد همه مسئولان هستیم.

https://hoorkhabar.ir/611012کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.