ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس چه گفت؟

هورنیوز – بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده تعدادی از ارتشی‌ها این کودتا را انجام دادند و شورای عالی امنیت ملی و دوستان مرتبط موضوع را رصد کرده و طی تماس‌هایی که آقای ظریف با همتای خود در ترکیه داشتند این کودتا را محکوم کردند.

وی افزود: اصولا ما هرگونه کودتا را در هر جای دنیا محکوم می‌کنیم و معتقدیم این مردم هستند که باید در دموکراسی و مردم سالاری نقش داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ آقای ظریف همچنین در جلسه غیر علنی امروز که از ساعت ۸ صبح آغاز شد درباره‌ی حادثه تروریستی در فرانسه نیز مسائلی را مطرح کرد . ارزیابی دوستان وزارت خارجه این است که حداقل دو اتفاق اخیر در فرانسه سبقه مذهبی آنچنانی ندارد بلکه این ها افرادی از نسل دوم و سوم برخی کشورهای دیگر هستند که در فرانسه حضور دارند و به نوعی یک انتقام گیری اجتماعی است. وزارت خارجه و کشور ما هرگونه حادثه تروریستی اعم از گروه‌های تند الحادی و افرادی که به صورت غیر مذهبی هستند را محکوم می‌کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد:‌بخشی از صحبت‌های آقای ظریف در خصوص لابی‌های شناخته شده ‌ای است که در کنگره آمریکا به دنبال ایران‌هراسی هستند و می‌خواهند فضای کسب و کار در کشور ما را نامناسب جلوه دهند، اما خوشبختانه با پیگیری‌های مجموعه دولت و دوستانی که این وظیفه را بر عهده دارند روند سرمایه‌گذاری در کشور رو به رشد است.

https://hoorkhabar.ir/610407کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.