تهدید امروز جامعه ما، نفوذ غربگرایان است

به گزارش هورنیوز، عبدالحسن معماریان رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان بعنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی عملا فعالیت خود را از تیرماه سال ۵۹ آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه این شورا نظارت بر مصوبات مجلس از لحاظ عدم مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی است، افزود، امام خمینی (ره) فرمودند: مبادا سستی کرده و در پیاده ساختن اسلام دقت لازم را ننماییم تا بعدا اشکال پیش بیاید، نکند مثل مشروطه شود آقایان تلاش کردند مشروطه را بنا گذاشتند اما چند نفر از سیاسیون مستبد مشروطه خواه شدند و حکومت را گرفتند و هر دوره مجلس را بدتر از دوره قبل تشکیل دادند”

معماریان تصریح کرد: اصل دوم متمم قانون اساسی مشروطه بنام اصل تراز معروف بود. بدان معنا که پنج تن از علمای تراز اول زمان مانند آیت الله مدرس به انتخاب مرجع تقلید مسئولیت داشتند که همه مصوبات مجلس شورای ملی را از لحاظ عدم مغایرت با شرع مقدس بررسی کنند.

وی افزود: به موجب گرفتاری که برای علمای تراز اول پیش آمد اصل دوم متمم قانون اساسی به مرحله اجرا درنیامد زیرا افراد تجددگرا، غربگرا، ملی گرا، فراماسونرها و سکولارها وارد مجلس شدند. یکی از نقص های قانون اساسی مشروطه آن بود که تشکیل مجلس شورای ملی بدون حضور علمای تراز نیز قانونی بود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خوزستان یادآور شد: نمایندگان مجلس می توانستند مصوباتی را در مجلس بگذرانند که مخالف با شرع باشد اما در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی این نقیصه برطرف شد چراکه اصل ۹۳ قانون اساسی تصریح دارد”مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد مگر در دو مورد رسیدگی به اعتبارنامه های نمایندگان و انتخاب شش حقوقدان”

وی با بیان این پرسش که آیا ممکن است خطری که حضرت امام خمینی(ره) گوشزد کرده اند بار دیگر تکرار شود، توضیح داد: از طریق نظارتی که شورای نگهبان براساس اصل ۹۹ قانون اساسی بر انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی همه پرسی و مراجعه به آرای عمومی دارد سدی محکم در برابر ورود افراد غربگرا به ارکان نظام است.

معماریان درخصوص هجمه های بی شمار استکبار و پیروان آن به شورای نگهبان گفت: در ۳۷ سال گذشته و در انتخابات گوناگون که شورای نگهبان بعنوان چشم بصیر و آگاه بر انتخابات، صلاحیت نامزدها و مصوبات مجلس نظارت می کند هیچگونه رخنه ای صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: چرا مقام معظم رهبری بارها درخصوص راه های نفود استکبار تأکید کرده اند؟ نفود استکبار از طریق انتخابات صورت نمی گیرد اما تهدید امروز برای ما جریان غربگرا است. در زمان مشروطه نیز کسانی وارد مجلس شدند که به سر تا پا غربی شدن اعتقاد داشتند و خواهان غربی شدن اقتصاد و فرهنگ بودند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه خطر رخنه اندیشه غربگرا از طریق سطح جامه و در مقام اجرا وجود دارد تصریح کرد: جریان غربگرا تحت عناوینی مانند عقل گرایی، ترویج اباهه گری، واقع گرایی، علم گرایی، سازش با استکبار و توسعه گرایی در پی فرصت بر نفوذ است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اجازه نفوذ چنین افرادی به ارکان را نداده خاطر نشان کرد: شورای نگهبان در ایجاد قوانین تنها بعد نظارتی دارد و نمی تواند ارائه دهنده قوانین باشد. طرح های نمایندگان مجلس و لایحه های قوه مجریه قابلیت تبدیل به قانون را دارند و شورای نگهبان بر تصویب آنها تنها نظارت می کند اما بیشتر انحرافات در مرحله اجرا اتفاق می افتد.

معماریان گفت: در سه قوه لازم است مسئولان نظارت دقیق بر اجرای قوانین داشته باشند تا اگر در این مرحله خللی ایجاد شد با آن برخورد کنند.

وی قانون انتخابات را دارای مشکلاتی خواند و افزود: در انتخابات هفتم اسفند مشاهده کردید که در کل کشور ۱۲هزار نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند و به نسبت دوره پیش رشد دوبرابری داشت. قانون انتخاباتی مربوط به سال های گذشته است که بنابرگفته رهبری نیز دارای نواقصی هست.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان با اعلام این خبر که قانون جدید انتخاباتی در مجمع تشخصی مصلحت نظام تدوین شده است، اظهار کرد: قرار است در مجلس دهم مورد بررسی قرار گیرد.

وی درخصوص دفاتر استانی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان عنوان کرد: این دفاتر شورای نگهبان را در امر تحقیقات و اطلاع رسانی فعالیت کاندیدهای احتمالی کمک می کنند و بعنوان بازوان اجرایی شورای نگهبان هستند از همین رو مسئولیت شناسایی، جذب، آموزش و نگه داشت نیروهای نظارتی را برعهده دارد تا در هر انتخابات با آموزش های وسیع به این معتمدانِ مردم انتخابات به خوبی برگزار شود.

معمارین با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه و مرحله دوم آن تدکید کرد:پس از دریافت برخی شکایات و بازبینی مجدد صندوق ها هیچ گونه تخلفی مشاهده نشد و شهرستان های خوزستان جزء اولین شهرهایی بود که صحت انتخابات مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی با اعلام آمادگی درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: دو تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ و ۵خرداد ۹۶ بعنوان دو تاریخ پیشنهادی از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره به ظلمی که فتنه گران در سال ۸۸ درحق مردم روا داشتند اشاره می کنند. فتنه گران در ابتدا ادعای تقلب داشتند اما بعد مشخص شد انتخابات تنها بهانه است و آنها نظام را نشانه گرفته اند و به دنبال ایجاد آشوب بودند تاسرنوشت مشروطه بار دیگر تکرار شود.

 

 

https://hoorkhabar.ir/610035کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.