لزوم اصلاح بدنه مدیریتی وزارت نفت/ رفیق سالاری جای شایسته سالاری را گرفته

به گزارش هورنیوز، تعدادی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی پس از حادثه آتش سوزی پتروشیمی در ماهشهر مواضع جالبی گرفته و اظهارات جالبی دارند. بصورتیکه در موارد متعدد خواستار تعویض برخی مدیران ارشد نفت و حتی خود وزیر شده اند. در همین زمینه قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان گفت: اصلاح بدنه مدیریتی وزارت نفت در مجتمع های پتروشیمی، حفاری، استخراج و اکتشاف نفت ضروری است تا با روی کار آمدن افراد توانمند و با سابقه اجرای پروژه ها در این حوزه از سرعت لازم برخوردار شود.

عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر لزوم بررسی علل و عوامل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی افزود: صد در صد مدیریت مجموعه ها در نظم و انضباط کاری و مسائل فنی و مهندسی تاثیر گذار هستند بنابر این باید قوی ترین افراد در جایگاه های مدیریتی در وزارت نفت قرار بگیرند.

 

شایسته سالاری در وزارت نفت به رفیق سالاری تبدیل شده است

همچنین در این زمینه هدایت‌الله خادمی با اشاره به حادثه اخیر در پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر اظهار کرد: تا زمانی که گروه بازی در قسمت‌های کشوری این نهاد وجود داشته باشد و مدیران کوچک سر کار آورده شوند وضعیت موجود در صنعت نفت و پتروشیمی کشور همین خواهد بود.

وی با اشاره به کنار گذاشته شدن بسیاری از مدیران ارشد و توانمند صنعت نفت کشور افزود: با این نوع مدیریت موجود حادثه به‌وجود آمده در پتروشیمی بوعلی سینا بسیار دور از انتظار و عجیب به نظر نمی‌رسید.

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه در وزارت نفت کاری با صلاحیت فرد و شایسته سالاری وجود ندارد و روابط حرف اصلی را می‌زند تصریح کرد: این افراد با در دست گرفتن یک وزارتخانه فکر می‌کنند در یک نبرد فاتح شده‌اند و با این فتح خود آن را به دست آورده‌اند و با حالت دشمنی با آن محل برخورد می‌کنند.

خادمی با تاکید بر اینکه این پست‌ها و وزارت‌ها متعلق به مردمی است که به مسئولان آن اعتماد کرده‌اند گفت: فاتحان ظالم با نخبه کشی و از بین بردن ارزش‌ها افراد کوچک و ناتوان را در راس امور بزرگ قرار می‌دهند و برخی وزارت خانه‌ها هم به این رویه روی آورده‌اند.

 

بررسی قراردادهای جدید نفتی با حضور وزیرنفت

در این خصوص فریدون حسنوند از بررسی قراردهای جدید نفتی با حضور وزیر نفت و منتقدان این قراردادها در کمیته ۶ نفره بررسی قراردادهای جدید نفتی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

وی با تاکید براینکه جلوگیری از هدررفت سرمایه ها برای کشور مهم است،افزود:کمیسیون انرژی مجلس پیش داوری نمی کند،اما اشکالاتی دراین قراردادها وجود دارد که باید رفع شود و پس از رفع این اشکالات است که وزارت نفت می تواند قراردادهای جدید را اجرایی و عملیاتی کند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:اگر نظر کمیسیون به عنوان یک نهاد نظارتی قانونی و کارشناسی توسط وزارت نفت اعمال نشود،مطمئنا راهکارهای دیگر قانونی و نظارتی برای اعمال نظر مجلس وجود دارد.

https://hoorkhabar.ir/609293کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.