با توجه به تجربیات متخصصان ایرانی، آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در کوتاهترین زمان ممکن مهار شد

به گزارش هورنیوز از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران؛ حیدر بهمنی شنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز خوزستان با بیان این مطلب، اظهار کرد: مشارکت و خرد جمعی، عزم راسخ، دقت بالا، ابتکار و سرعت عمل گروه های اجرایی با به کارگیری دستورالعمل های ایمنی موجب شد تا این حادثه بدون هیچگونه خسارت جانی مهار گردد.

وی با اشاره به حضور وزیر نفت و نظارت مستقیم ایشان بر طراحی و اجرای  عملیات مهار حریق افزود: در این زمینه نیروهای عملیاتی، ایمنی و آتش نشانی، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مجموعه های پتروشیمی و دستگاه های اجرایی منطقه با انسجام کامل از طریق زمین و هوا در دو مرحله عملیات، موفق به کنترل و خاموش کردن آتش شدند.

بهمنی به تجارب ارزشمند متخصصان صنعت نفت در مهار آتش سوزی در تاسیسات و کنترل فوران چاه های نفت و گاز  در داخل و خارج کشور اشاره کرد و گفت: در مواجهه با این حادثه بر اساس شرایط و امکانات موجود، روش های مناسب طراحی و مورد استفاده قرار گرفت تا ضمن کنترل آتش از گسترش دامنه آن به سایر مخازن و دیگر بخش های این مجتمع جلوگیری به عمل آید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران حضور استاندار خوزستان، مدیران ارشد صنعت نفت در جنوب، مدیریت ستاد بحران استان، فرمانداری ماهشهر و نیروهای خدمات ایمنی و آنش نشانی و دیگر واحدهای دست اندرکار را رمز موفقیت در شتاب بخشیدن به مهار حادثه عنوان کرد.

وی با بیان اهمیت به کارگیری مقررات و ضوابط ایمنی در کار، بویژه صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، افزود: لازم است مجتمع های پتروشیمی با توجه به ماهیت تولیدات و استفاده از مواد اشتعال زا ، بیش از پیش به آخرین فناوری های روز در حوزه ایمنی تجهیز  و تقویت شوند.

گفتنی است: بعد از ظهر چهارشنبه (۱۶ تیرماه) برج ۸۰۰۱ واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا از شرکت های بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ماهشهر به علت نقص فنی دچار حادثه شد و اتش به مخزن ۲۰۰۱ مجتمع سرایت کرد که با تلاش شبانه روزی تیم های مهار متشکل از واحدهای صنعت نفت، آتش نشانی، HSE، خدمات هلی کوپتری، اورژانس، بنادر و کشتیرانی، حراست، شرکت های پتروشیمی بوعلی سینا و شهید تندگویان، مسئولان استانی و محلی و … ساعت دو بامداد شنبه (۱۹ تیرماه) مهار و ایمن سازی شد.

https://hoorkhabar.ir/609253کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.