نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیرامون تخلف پژوهشی اخیر

هورنیوز – پیرامون تخلفات پژوهشی اخیر در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نامه ای خطاب به دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد: اثبات این ادعا میتواند ردپای کسانی را در دانشگاه مشخص کند که متاسفانه زیر لوای قدرتشان در دانشگاه غرض های شخصی را دنبال می کنند.

متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و قبولی طاعات، چند کلمه ای را به عرض دانشجویان عزیز دانشگاه می رسانم.

در هفته ی اخیر، خبرهایی راجع به یک تخلف پژوهشی (که فعلا در مرحله ی تائید ادعای شاکیان می باشد) در فضای مجازی منتشر شد، خبری که صحتش داغی است قدیمی ولی سوازنده تر بر پیکر دانشگاه و به تبع بر پیکره ی علمی پژوهشی کشور.

فارغ از حواشی سیاسی که متاسفانه همیشه حرف اول را می زند، این ادعا را در صورت صحت میتوان از چند نظر بررسی کرد:

۱ –  اثبات این ادعا می تواند ردپای کسانی را در دانشگاه مشخص کند که متاسفانه زیر لوای قدرتشان در دانشگاه غرض های شخصی را دنبال میکنند، افرادی که نانشان در بی نان شدن هم نوعانشان است، لذا انتظار می رود این موضوع در کنار شکایت مطروحه از طرف مجری امر پیگیری شود.

۲ – پیشرفت و پسرفت مجموعه ی خدوم مدیریتی دانشگاه هر دو ارتباط مستقیم با کارایی نظام جمهوری اسلامی (مهم ترین عنصر ارزیابی این نظام اسلامی در داخل و خارج) دارد و اگر هدفی غیر از کمک به پیشرفت و جلوگیری از پسرفت این مجموعه ی مدیریتی حاکم بر دانشگاه مد نظر باشد، مطمئنا مردود است.

۳ – بسیج دانشجویی دانشگاه همانند دیگر مجموعه های دلسوز دانشگاه احوالات دانشگاه را رصد و در صورت نیاز مداخله می کند، چرا که ملاک شتاب و شدت در کمیت و کیفیت موضع گیری بسیج دانشجویی همانطور که ذکر شد، لحاظ کردن پیشرفت و پسرفت دانشگاه است نه کف و سوت، لذا نباید تاخیر و پیشگامی در موضع گیری ها ملاکی غیر از صلاحدید مصالح دانشگاه داشته باشد که اگر غیر از این باشد، در خوش بینانه ترین حالت ؛ روی آوردن به مسکن است تا درمان.

۴ – پیرو تحقیقات میدانی صورت گرفته، موضوع مذکور با دستور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر ایدنی به صورت جدی در حال پیگیری می باشد و از مجموعه ی تحت امر ایشان انتظار می رود در ادامه، میزان رسیدگی به این شکایت را برای روشن شدن اذهان عمومی به سمع دلسوزان خانواده ی علوم پزشکی اهواز برساند.

احسان ریشهری

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

https://hoorkhabar.ir/605994کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.