حکام سعودی به ملت ایران بدهکار هستند

هورنیوز – حجت الاسلام سید محسن شفیعی اظهار کرد: حکام سعودی نمی توانند با فرار به جلو از مسئولیت پاسخگویی حادثه منا در سال گذشته فرار کنند.

وی با اشاره به اینکه حج، کعبه و مسجدالحرام فرصت های الهی متعلق به امت اسلامی هستند افزود: حکام سعودی باید بدانند هیچ مالکیتی به این فرصت های الهی را نداشته و حق هیچ دخالتی در مناسک و فریضه حج ندارند.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: آنها فرصتی داشتند که صلاحیت خود را در حج نشان دهند که در چند دهه اخیر بارها و بارها بی کفایتی خود را نشان دادند و ما هیچ گاه کشتار حج خونین، فاجعه منا و سقوط بالا بر در صحن مسجدالحرام و جان باختن شماری از حجاج را فراموش نمی کنیم.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان در خصوص این موضوع که ایران تفاهم نامه با دولت عربستان سعودی را در قالب مفاد سال گذشته به همراه دریافت تضمین های کافی برای حفظ امنیت زائران و جلوگیری از تکرار حوادثی مانند فاجعه منا در سال گذشته می پذیرد گفت: طبیعی است که دولت جمهوری اسلامی ایران بخواهد که شهروندانش با حفظ امنیت کامل به حج بروند و مناسک به جا بیاورند.

وی اضافه کرد: موضع ایران به حق و کاملا مورد تائید است و مسئولیت ناامنی در حج و مشرف نشدن زائران ایرانی به عهده حاکمان دولت حجاز و حکومت سعودی است.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: ما ناخشنودیم که حجاج نتوانند در مراسم حج شرکت کنند اما طبیعی است دولت باید مصالح ملت، عزت، امنیت و کرامت مردم را حفظ کند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان تصریح کرد: همه نخبگان، گروه های مرجع و رسانه های کشور باید به این نکته توجه کنند که مسئولیت حضور نیافتن حجاج ایرانی در حج به طور مستقیم متوجه حکام سعودی است و هیچ رسانه و گروه منصفی نباید به گونه ای صحبت کند که مسئولیت شرکت نکردن ملت ایران در این مراسم را به عهده دولت جمهوری اسلامی نشان دهد.

وی اظهار کرد: در بیرون مرزهای جمهوری اسلامی و در گفتمان نخبگانی سراسر جهان نیز باید این موضوع که بی تدبیری حکام سعودی مانع حضور ما در حج شده است به دنیا منعکس شود.

حجت الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: سران سعودی علاوه بر اینکه مانع حضور ما در حج امسال شده اند با جنگ روانی می خواهند ایران را به عنوان متهم حضور پیدا نکردن در حج معرفی کنند.

فارس

https://hoorkhabar.ir/603902کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.