تیتر داغ (۱)

هورنیوز: بسته خبری «تیتر داغ» شامل آخرین، جذاب ترین، داغ ترین و مهمترین اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته مطرح شده است به صورت کوتاه برای مخاطبان هورنیوز می باشد.

انتقال آب برای خوزستان فاجعه آور است

آیت‌الله محسن حیدری با بیان اینکه در اجلاسیه خبرگان هشدار دادیم که بحث بی‌رویه و غیرقانونی انتقال آب برای خوزستان فاجعه‌آور است، اظهار کرد: این نوع انتقال آب منجر به تعطیلی کشاورزی، مظاعف شدن مشکلات حاشیه‌نشینی می‌شود.

وی گفت: شورای عالی آب هرگونه انتقال آب را به جز برای شرب ممنوع کرده ولی گزارش‌هایی که رسیده نشان می‌دهد انتقال آب برای مصارف صنعتی و حتی پرورش ماهی بوده که این امر خلاف قانون است.

 

هشدار فرماندار آبادان به شایعه پراکنان

عزیزاله شهبازی با اشاره به نشر برخی شایعات در خصوص ایجاد و شیوع ناامنی در این شهرستان اظهار کرد: شورای تامین شهرستان و فرماندهی انتظامی آبادان به صورت شبانه روزی در حال کنترل و پایش مسائل امنیتی شهروندان هستند.

وی با هشدار به کسانی که به شایعات در فضاهای اجتماعی و مجازی پیرامون برخی رخدادهای شهرستان دامن می‌زنند، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید، حمایت از گردش آزادانه اطلاعات صحیح و صریح در جامعه است.

 

۹۰ درصد گرد و غبار کشور منشا خارجی دارد

ضیاءالدین شعاعی با اشاره به اینکه از حدود ۱۲ سال پیش کشور با چالش نوظهور طوفانهای گرد و غبار مواجه است گفت: ۹۰ درصد این طوفان ها منشاء خارجی دارد.

مدیر طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار افزود: شرایط اقلیمی هم کار ما را مشکل کرده است به این ترتیب که سال گذشته ۶۰ درصد زمینهای کشاورزی خوزستان به دلیل کم آبی کشت نشد و شادگان به عنوان یکی از منشا های مهم گرد و غبار بود که به اهواز سرایت کرد.

 

اهواز و حق گمشده اش در کمیسیون انرژی!

غلامرضا جعفری: نرسیدن ریاست در کمیسون انرژی به اهواز و حتی حذف تنها نماینده متخصص اهوازی از این کمیسیون دلایل عدیده ای دارد و همچنین نمایندگان محترم علاقه مندند که تقصیر این شکست را به گردن دیگری بیاندازند و خود را مبرا کنند.

وی افزود: ما مردم اهواز و حتی خوزستان ریاست کمیسیونی که حق طبیعی مان بود را  در پی تدبیری غلط از دست دادیم اماسوال این است که نمایندگان محترم چرا از توان و کنش اجتماعی غافل شدند؟

 

برای دولت فرقی نمی کند استاندار بومی باشد یا نه!

محمد حسین مقیمی در مورد اصرار نمایندگان برای معرفی استاندار بومی گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که استاندار خوزستان بومی باشد یا نه، چراکه توان او برای پست استانداری از همه مهم‌تر است. در حال حاضر هم استانداری با سرپرست اداره می‌شود.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: ما هم منتظریم دولت استاندار مربوطه را تعیین کند و با اعلام دولت، آن را به اطلاع رسانه‌ها و افکار عمومی خواهیم رساند.

 

ایستادگی نمایندگان خوزستان در برابر انتخاب استاندار غیربومی

جلیل مختار گفت: از سوی وزیر کشور فردی غیر بومی برای استانداری خوزستان انتخاب شده بود که نمایندگان در برابر این اقدام وزیر ایستادگی کردند.

نماینده آبادان در مجلس تصریح کرد: نمایندگان خوزستان در جلسات برگزار شده مواردی از جمله بومی بودن، تعهد، آشنایی با مسائل و مشکلات، برخورداری از تخصص مدیریتی در بحث کلان و داشتن قدرت در زمینه مدیریت مباحث را به عنوان شاخص‌ و معیار انتخاب استاندار جدید اعلام کردند.

 

تخلفات ستاد معین ار زبان نماینده خرمشهر

عبدالله سامری اظهارکرد: طی ۱۵ سال گذشته ۲۳ هزار هکتار از اراضی غرب کارون خرمشهر برای کشت درخت آکالیپتوس به ستاد معین خرمشهر واگذار شد، ولی ستاد معین با وجود دریافت ۱۲۰ میلیارد ریال وام، اقدام قابل توجهی در این زمین ها انجام نداد.

وی افزود: ستاد معین خرمشهر بر خلاف شرایط قرارداد واگذاری اراضی منابع طبیعی که کشت اوکالیپتوس بوده، زمین ها را تغییر کاربری داده و به استخر پرورش ماهی تبدیل و واگذار کرده است.

 

ترک برداشتن خانه ای ۱۰۰ ساله در آبادان!

تخریب ملک همجوار خانه بچاری آبادان که به اذعان برخی کارشناسان سبب ترک برداشتن دیوار این میراث ملی شده چند روزی است تمام ذهنها را معطوف خود کرده است.

محمد مرادی با اشاره به اینکه به دلیل قدمت بالای خانه بچاری، ترک هایی بر بدنه این ملک وجود دارد، اضافه کرد: به دلیل قدمت بالای این ملک هر حرکتی در اطراف آن می تواند به آن تنش وارد کند.

 

در تمام دنیا سیاست انتقال آب روشی منسوخ است

عباس پاپی زاده اظهارداشت: مدیریت منابع آبی با اشتباهات فاحشی از قبیل احداث سدهای متعدد و استفاده بی‌رویه از منابع آبی سبب خشک شدن دریاچه ارومیه، تالاب شادگان و هورالعظیم شده است.

نماینده دزفول در مجلس گفت: مدیران ما نیز باید برای پیشرفت و توسعه کشور مطابق با علوم روز حرکت کنند و به جای راه‌اندازی یک صنعت پرمصرف آبی در دل کویر آن را در کنار دریا و استان‌هایی که از نعمت آب برخوردار هستند، احداث کنند.

 

 تحقیقات پلیس درباره کما رفتن عجیب جوان آبادانی

مرد جوان ساعاتی پس از اینکه برای بازجویی به پلیس آگاهی آبادان احضار شد به کما رفت و پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد، پلیس با رد شایعه شکنجه این مرد در اداره آگاهی اعلام کرد که تحقیقات برای مشخص‌شدن علت به کما رفتن مرد جوان آغاز شده است.

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با رد شایعات گفت: پلیس طبق وظیفه ذاتی و قانونی‌اش با مرد جوان به نام نادر برخورد کرد و طبق مشاهدات هیچ‌گونه جای ضرب و شتمی روی بدن او وجود ندارد.

https://hoorkhabar.ir/603820کپی شد!
141
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.