ما خوزستانی ها نباید بگوییم که در این استان نمی شود کار کرد/ بخش عمده مشکلات اشتغال به دستگاه‌های دولتی برمی گردد؟!

به گزارش خبرنگار هورنیوز، فرج الله خبیر سرپرست استانداری خوزستان در جلسه کارگروه اشتغال استان که امروز چهارشنبه برگزار شد، عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا ۷۰ درصد اقتصاد مبتنی بر بخش خدمات است، سرمایه گذاری تنها راه نجات اشتغال.

فرج الله خبیر اظهار کرد: ظرفیت سازی و شناخت ظرفیت‌ها وظیفه‌ای است که باید به آن بپردازیم و این وظیفه دستگاه‌ها است و همه دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال می‌توانند نقش موثری داشته باشند.۲_۱_IMG_8457-[1600x1200]

وی افزود: کارهایی هستند که سرمایه گذاری زیادی نمی‌خواهند و با سرمایه‌ای اندک و یک دفتر کار ساده راه می‌افتند و به همین خاطر ضرورت دارد به بخش خدمات توجه کنیم.

سرپرست استانداری خوزستان تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری مبحث مهمی است و اگر سازوکار مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در استان نداشته باشیم ، متقاضیان و مسئولین سردرگم می شوند.

خبیر با بیان اینکه در خوزستان فرصت‌های زیادی برای سرمایه گذاری هست و نباید فقط ناله و شکایت کنیم، ادامه داد: باید با روحیه جهادی و فرا‌تر از چیزی آن چیزی که به ما سپرده شده کار کنیم.

وی عنوان کرد: اگر مسئولان برای ایفای وظایف و حل مشکلات انگیزه نداشته باشند کاری انجام نمی‌شود و مشکل اصلی ما در بخش منابع انسانی کارآمد است که اگر به آن بخش توجه ویژه داشته باشیم مشکلات حل می‌شود.

سرپرست استانداری خوزستان با اشاره به اینکه باید ستادی برای جذب سرمایه که در مقاطع مختلف تشکیل و به دلایل مختلفی متوقف شده دوباره فعال شود، گفت: باید از سازمان‌هایی که در این زمینه می‌توانند تأثیرگذارباشند استعلام کنیم و در برخی طرح‌هایی که اکنون در دست اجرا است بیش از ۱ هزار میلیارد تومان سرمایه در جریان است.

خبیر بیان کرد: باید زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم و سرمایه گذار را دلگرم کنیم زیرا سرمایه گذاری راه نجات استان در بخش اشتغال است مگر نه، با بودجه‌های عمرانی چقدر می‌توان کار کرد.

محصولات تولیدی کشاورزی نیز با احتساب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به ۲۴ میلیون تن رسید

در بخشی دیگر نورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: سال گذشته بیشترین حجم سرمایه گذاری کشور در بخش صنعت با اعتبارhasanzade ۵۰ هزار میلیارد تومان در استان خوزستان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در همین بازه زمانی حجم محصولات تولیدی کشاورزی نیز با احتساب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به ۲۴ میلیون تن رسید.

حسن زاده با بیان اینکه ظرفیت فعلی استان بسیار فراتر از فعالیت های صورت گرفته است افزود: مشکلات موجود در زمینه طرح و پروژه ها باید دورن استان مرتفع شود و ارجاع همه مشکلات به مرکز کشور صحیح نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پایان گفت: در سال جاری ۱۶۲ مورد واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات بانکی شناخته شدند و پرونده ۸۳ واحد نیز باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد، همچنین ۶۲ مورد نیز به صورت کلی رد شدند.

رونق اقتصادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود

همچنین امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: سرمایه گذاری در توسعه استان بسیار موثر است و مشکلات استان باید با سرمایه گذرای حل شود.۵۹۶۴۷_۳۷۵

وی اظهار کرد: مشکلات استان باید با سرمایه گذاری حل شود و تنها راه حرکت به سمت رونق اقتصادی سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان افزود: سرمایه گذاری در توسعه استان تأثیر بسیاری دارد و با منابع دولتی اتفاقی در هیچ کجای استان نمی افتد و باید به سمت سرمایه گذرای بخش خصوصی برویم.

حاجتی با اشاره به لزوم شکل گیری دبیرخانه سرمایه گذاری در استان برای پیگیری تفاهم نامه های دوجانبه، تصریح کرد: علت اجرایی نشدن تفاهم نامه ها باید پیگیری شود، ضمن اینکه خود ما خوزستانی ها نباید بگوییم که در این خطه نمی شود کار کرد زیرا اصلاً صورت خوشی برای استان ندارد.

حاجتی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری که سال گذشته در همایش فرصت های سرمایه گذاری کیش ارائه شد، یادآور شد: رقمی که برای این طرح ها مطرح شده ۵ برابر اعتبارات عمرانی استان است.

بخش عمده مشکلات اشتغال به دستگاه‌های دولتی برمی گردد

در پایان هوشمند صفایی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در خوزستان گره‌ها و مشکلات زیادی برای اشتغال وجود دارد که بخش عمده آن به دستگاه‌های دولتی مرتبط است.۹۱۶۴۷_orig

هوشمند صفایی با اشاره به وجود موانع بسیار زیاد برسر راه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار کرد: در استان گره‌های زیادی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی توسط بخش خصوصی وجود دارد که باعث فرار سرمایه گذاران از استان می‌شود.

وی افزود: بن بست‌ها و گره‌های زیادی را در عمل و در اجرا می‌بینیم که بخش اعظم آن به دستگاه‌های دولتی مرتبط است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: گرفتاری در رابطه با دستگاه‌های اجرایی بسیار زیاد است و باید فکر عاجل و راه علاجی برای آن‌ها پیدا کرد تا بلکه از این بن بست‌‌ رها شویم

https://hoorkhabar.ir/603627کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.