با هماهنگی و حضور رئیس اتاق بازرگانی اهواز، جلسات مشترک نفتی، گازی و پتروشیمی در بصره برگزار شد

به گزارش هورنیوز: بصره به عنوان شهری نفت خیز و از جمله مهمترین مراکز اقتصادیف صنعتی و بندری عراق مورد اهتمام جدی فعالان اقتصادی استان خوزستان قرار گرفته و اتاق بازرگانی اهواز بعنوان نماینده بخش خصوصی، ارتباطات گسترده ای با فعالان مختلف ودر زمینه های گوناگون تجاری، صنعتی، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی را آغاز و دست یابی به توافقات و همکاریهای مشترک را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش هورنیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، در این نشست ها هر یک از شرکتهای نفت جنوب عراق و گاز وپتروشیمی بصره به ارایه توضیحات خود در خصوص امکانات و تسهیلات در جهت سرمایه گذاری در کشور عراق پرداختند و آمادگی خود را جهت ارسال گاز مورد نیاز شرکتهای پتروشیمی ایران اعلام و درخواست ارسال دانش و تکنولوژی صنعت پتروشیمی ایران به بصره را نمودند.

photo_2016-06-15_13-56-32

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) ضمن اعلام آمادگی جهت انتقال دانش فنی مورد نیاز شرکتهای طرف عراقی، به تشریح فعالیتهای مجموعه خود پرداخت و موقعیت و پتانسیل موجود در شرکت پتروشیمی امام را در سطح بسیار عالی و برابر با معیارهای مطرح جهانی توصیف کرد.

وی موضوع انتقال خوراک مورد نیاز پتروشیمی بندر امام از طریق خط لوله از شرکت گاز بصره را با طرف عراقی مورد بحث و بررسی قرارداد.

همچنین در این نشست ریاست اتاق بازرگانی اهواز ضمن تاکید بر لزوم استفاده از پتانسیلهای فی مابین آمادگی خود را برای همکاری در جهت هموارسازی این مهم و ایجاد بستر جهت ادامه جلسات اعلام نمودند.

شهلا-عموری-۲

شهلاء عموری ضمن اشاره به خصوصیات مشترک دو استان خوزستان و بصره و امکان بهره مندی از مشترکات موجود از جمله همجواری جغرافیایی افزود: با توجه به وجود همه زمینه ها، ضرورت ارتقای سطح مناسبات اقتصادی میان دو استان بیش از پیش احساس می شود و ما در اتاق بازرگانی دست یابی به عالیترین سطح از مناسبات را در دستور کار خود قرار داده و از هرگونه همکاری و مساعدت بمنظور پیوند فعالان دو استان دریغ نخواهیم نمود چرا که معتقدیم ما از چنین اولویتی برخوردار هستیم.

لازم به یادآوری است که این جلسه با هماهنگی اتاق اهواز و با هدف استفاده از پتانسیلهای دو استان در شهر بصره برگزار گردید .

https://hoorkhabar.ir/603595کپی شد!
382
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.