افراد پشت پرده، مانع از اتمام پروژه مترو/ ظاهراً اعتمادی به مدیران مناطق نیست/ خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس در یکماه آینده

به گزارش هورنیوز : یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز صبح امروز با حضور اعضای شورا، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی این شورا برگزار شد.

 

افراد پشت پرده، مانع از اتمام پروژه قطار شهری

ناجی سواری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به جلسات قبلی شورا عنوان کرد: یکی از اعضای شورا در خصوص ورود اعضا شورای شهر به سازمان ها تذکر داده و این کار را غیر قانونی خوانده بود درحالی که هیچ منع قانونی برای حضور اعضای شورا در سازمان وجود ندارد و این کار با هماهنگی ریاست شورا انجام می شود.

سواری اظهار کرد: باتوجه به مدت باقی مانده از عمر شورا باید نظارت بر عملکرد سازمان ها را بیشتر کنیم تا افراد ضعیف و توانمند مشخص شوند.۲۰۱۶-۰۶-۱۳_۸-۳۳-۳۵

عضو شورای شهر اهواز در خصوص پروژه قطار شهری عنوان کرد: شورا همیشه برنامه های قطار شهری را سریعاً تصویب کرده و از ابتدای کار شورا یعنی حدود سه سال پیش قرار بود فاز نخست آن افتتاح شود.

ناجی سواری اظهار کرد: در زمینه پروژه قطار شهری به نظرم افرادی پشت این قضیه هستند که نمی گذارند کار به سرانجام برسد.

وی افزود: درسال های اخیر حدود ۷۰۰ کارگر قطار شهری اخراج شده اند و اخیراً به آنها گفته شده که به کار بازگردند ولی باید تعهد دهند که نصف حقوق و مزایای خود را دریافت نکنند.

نصیحت دلسوزانه به شهردار!

۲۰۱۶-۰۶-۱۳_۸-۳۵-۵۳همچنین حجت الاسلام سعادت نیا عنوان کرد: باتوجه به گذشت ۳ سال از عمر شورا هماهنگی بین شهردار و شورا وجود نداشته است.

سعادت نیا خطاب به شهردار اهواز گفت: مگر در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت ها امانت نیستند؟ مگر سنگر خدمت به مردم تلقی نمی شوند؟

حجت الاسلام سعادت نیا به شهردار خاطرنشان کرد: شما یکی از نیروهای بومی استان هستید، چرا باید کار به جایی برسد که ما به نقاط ضعف شما و شما به نقاط ضعف برخی اعضای شورا که  از شما امتیازی گرفته اند، بپردازیم.

سعادت نیا خطاب به شهردار اهواز اظهار کرد: شاید شما فرماندار موفقی بودید اما دلیلی نمی شود که شهردار خوبی باشید.

در پایان این عضو شورای شهر از مردم اهواز به دلیل دادن وعده و عدم حل مشکلات آنان در این ۳ سال عذرخواهی کرد.

 

نارضایتی از عملکرد شهرداری، تقصیر شورا نیست

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز در ادامه این جلسه  عنوان کرد: شورا برای خدمات بهتر و تسهیل کار شهرداری از تفویض اختیارات، تصویب لوایح و تصویب بودجه هیچ کم کاری نکرده است.

وی افزود: اگر نارضایتی از عملکرد شهرداری وجود دارد، شورا هیچ تقصیری ندارد و هر آنچه شهردار برای خدمت بهتر به مردم درخواست کرده انجام شده است.۲۰۱۶-۰۶-۱۳_۸-۳۸-۴۱

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروکراسی اداری شهرداری عنوان کرد: بروکراسی اداری شهرداری اهواز بسیار پیچیده و فرآیند اجرای پروژه ها بسیار سخت شده است.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به پروژه قطار شهری اهواز گفت: باتوجه به محدودیت های مالی دولت و عدم پرداختی به متروی اهواز، ادامه این روند راه به جایی نمی برد.

وی افزود: پیشنهاد دارم باتوجه به عبور تونل مترو از زیر رودخانه کارون، فاز نخست تا فلکه ساعت متوقف شود.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه ردیف بودجه ای برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و عمومی و خرید اتوبوس، در بودجه در نظر گرفته شده است اما تعداد اتوبوس ها از ۳۰۰ دستگاه به ۲۱۰ دستگاه رسیده است.

 

اعضای شورا به داشتن پیمانکار متهم می شوند

۲۰۱۶-۰۶-۱۳_۸-۴۰-۱۲ناطق دیگر، حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: وضعیت فعلی بروکراسی در شهرداری اهواز انجام پروژه ها را قفل کرده است و متاسفانه وضعیت در شهرداری امنیتی شده به گونه ای که مدیران ترس از اجرای پروژه ها دارند و قدرت تصمیم گیری از آنها گرفته شده است.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: هفته گذشته از منطقه ملاشیه بازدید به عمل آمد ولی متاسفانه هیچ پیگیری و یا مصوبه ای برای حل مشکلات مردم این منطقه نشده است درحالی که مردم ملاشیه منتظر نتیجه جلسه ماقبل هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: اعضای شورا به داشتن پیمانکار متهم می شوند لذا امور حقوقی شورا باید در این زمینه ورود کند که اگر واقعاً وجود دارد، مشخص و اعلام شود.

 

اعضای شورا وقت شهردار را می گیرند!۲۰۱۶-۰۶-۱۳_۸-۴۵-۵۳

علی ناصری عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز در تذکری عنوان کرد: اعضای شورا روزانه در دفتر شهردار حاضر می شوند و ساعت ها در آنجا می مانند درحالی که شهردار باید به کار مردم رسیدگی کند و حضور زیاد اعضای شورا وقت شهردار را می گیرد.

وی افزود: شهردار و شورا با حضور حراست و بازرسی جلسه ای بگذارند و عیب ها و مشکلات خود را مطرح نمایند.

 

ظاهراً اعتمادی به مدیران مناطق نیست

در ادامه این جلسه جانعلی خورشیدی عضو دیگر شورای شهر اهواز اظهار کرد: در کلانشهر و سازمان های آنها دو اصل در مدیریت وجود دارد و آن تفویض اختیار و آموزش است که در شهرداری اهواز این اصول معنایی ندارند.

وی افزود: ظاهراً اعتمادی به شهرداران مناطق وجود ندارد و مدیران مناطق باید برای انجام کوچکترین کار از شهردار اجازه بگیرند.

خورشیدی گفت: کسی که برای مدیریتی انتخاب می شود باید حداقل آموزش لازم در آن زمینه را ببیند.

 

خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس در یکماه آینده

همچنین اسکندر زنگنه عضو دیگر شورای شهر اهواز در خصوص لایحه خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس اظهار کرد: در بودجه برای نوسازی و خرید اتوبوس مبلغی در نظر گرفته شده بود اما به دلیل کسری بودجه، این کار انجام نشد.

۲۰۱۶-۰۶-۱۳_۸-۵۰-۵۲وی افزود: طبق این لایحه شهرداری موظف تا یکماه آینده نسبت به خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس اقدام نماید.

جانعلی خورشیدی ادامه داد و گفت: به ازای هر ۵۰۰۰ هزار نفر در اهواز یک دستگاه اتوبوس تردد می کند. این در حالی است که استاندار آن یک اتوبوس به ازای هر ۱۱۰۰ نفر می باشد.

در پایان این جلسه موضوع دستفروشان در دستور کار قرار گرفت و عاشور سواری پور عضو شورای شهر اهواز در این زمینه پیشنهاد داد: ۵۰ درصد از پارکینگ رفاه که معادل با مساحتی است که برای دستفروشان در پارک ربیع در نظر گرفته شده است، در طول ایام ماه مبارک رمضان و عید فطر در اختیار دستفروشان قرار گیرد.

https://hoorkhabar.ir/603171کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.