حجم فسادهای مالی بنیاد شهید

هورنیوز – امیر خجسته، نماینده همدان و رئیس کمیته تفحص از بنیاد شهید در آخرین اظهار نظر رسمی خود در صحن علنی گفت که گزارش را به هیأت رئیسه مجلس تحویل داده است و از این پس مسئولیت پرونده و نحوه رسیدگی به آن برعهده هیأت رئیسه است.

حال اما مسعود زریبابافان، رئیس وقت بنیاد شهید و یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی ضمن دفاع از عملکرد خود، رئیس کمیته تفحص را متهم به دور زدن قانون کرده و گفته است: «اگر به اندازه یک حبه قند زریبافان در بنیاد استفاده کرده، رو کنند.» او گفت: «تهیه‌کنندگان گزارش نتوانستند نظر کمیته تفحص را جلب کنند و عملاً کار متوقف است.

با این حال رئیس هیأت تحقیق و تفحص آن هیأت را دور زد و پرونده را برای کمیسیون اجتماعی برد. کمیسیون هم دو جلسه بحث کرد و در نهایت آن را تصویب نکرد و به عبارتی تفحص رد شد.»

زریبافان تأکید دارد که «چون گزارش به تصویب هیأت تحقیق و تفحص نرسیده، پس مختوم است و هیچ تخلفی توسط مدیران صورت نگرفته و اگر تخلفی بوده، مربوط به گذشته بود.»

درخواست تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خرداد ۹۲ و پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در این بنیاد در صحن علنی بهارستان تصویب شد.

در جریان بررسی سه ساله این تحقیق و تفحص اطلاعات غیررسمی از تخلفات این پرونده همچون اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی و جابه‌جایی ۱۷۰ میلیاردی در حساب‌های بنیاد شهید تا خروج این منابع از کشور رسانه‌ای شد.

حتی از سوی خجسته اعلام شد که برخی بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری از جمله بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر هم تخلفات زیادی در این پرونده دارند.

سازمان بازرسی کل کشور در بازرسی از بنیاد شهید در سال ۹۱ متوجه می‌شود یکی از مسئولان باسابقه بخش تسهیلات بانک دی درحالی‌که مبلغ بدهی بنیاد به شرکت بیمه پنج میلیارد تومان بود، مبلغ ۹ میلیارد تومان به حساب این شرکت واریز کرده است.

ابتدا رقم این اختلاس ١۵ میلیارد تومان اعلام شد، ولی مسعود زریبافان رئیس بنیادشهید، اعلام کرد این اختلاس ۶ میلیارد تومان بیشتر نبوده است.

خبر انلاین

 

https://hoorkhabar.ir/602826کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.