بیمه زنان خانه دار درحال نهایی شدن است

هورنیوز – شهین دخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در مرکز امور زنان با اشاره به بیمه زنان خانه دار گفت: دولت در چهار قالب پیشنهاد شده ماده ۲۷ آیین نامه برنامه پنجم توسعه پیگیر ارتقاء و یکپارچه سازی بیمه هاست و این مهم را در چند لایه نظام جامع تامین اجماعی دنبال می کند .

وی بیان کرد: اکنون در حال بررسی آیین نامه لایحه دوم هستیم که از جمله شامل زنان خانه دار هم می شود. گروه های مختلفی که کارفرمای خاص ندارند لذا در حال پیگیری هستیم ،به محض تصویب وارد صحن دولت خواهد شد و بلافاصله بعد از آن اجرایی می شود چون آیین نامه است ،دیگر نیازی نیست که وارد مجلس شود.

مولاوردی با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار در سال جاری تصویب می شود، اظهار کرد: در حال تعیین شرایط برای بیمه زنان خانه دار هستیم که مشخص شود چه تعداد از زنان را باید شامل شود و چه شرایطی باید این زنان داشته باشند چون بیمه زنان خانه دار شامل همه زنان نمی شود .

معاون رئیس جمهور در مرکز امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در زمره چتر بیمه ای بهزیستی هستند تصریح کرد: بخشی نیز به دلیل نبود کارفرما مشمول پوشش بیمه اجباری نیستند و همه این موارد در قالب برنامه های دولت و لایحه اشاره شده به خوبی دیده شده است .

وی گفت: درحال حاضر زنان خانه دار از طریق بیمه خویش فرما با پرداخت مبالغی خود را بیمه می کنند که با گذشت ۱۵ تا ۲۰ سال، امکان دریافت مستمری را دارند اما دولت در پی آن است تا بخشی از حق بیمه آنان را متقبل شود.

شبستان

https://hoorkhabar.ir/602331کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.