برنامه اقتصاد مقاومتی استان در دست تدوین

هورنیوز – فرج الله خبیر روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: ۷۳ طرح با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و برای رفع موانع تولید با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

وی افزود: اعتبار مصوب استان در این بخش چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که یک چهارم آن اختصاص داده شده است.

سرپرست استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری همزمان ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل صنایع گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی در استان در حال تدوین است و طرح های استانی در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه این طرح با بنگاه های زودبازده متفاوت است افزود: در طرح بنگاه های زودبازده تسهیلاتی برای ایجاد کارگاه در کوتاه مدت اختصاص می یافت اما در این طرح راه اندازی واحد تولیدی جدید مدنظر نیست و هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی موجود است.

سرپرست استانداری خوزستان اضافه کرد: متقاضیان باید در سامانه ثبت نام کنند که بعد از بررسی و معرفی به بانک، نیز باید ظرف یک ماه بانک درباره اعطای تسهیلات اظهارنظر کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در این نشست از ثبت نام ۳۴۰ طرح در سامانه اطلاعات و خدمات سازمان صنعت و معدن (بهین یاب) خبر داد.

امید حاجتی این طرح را برای فعالسازی واحدهای صنعتی نیمه تمام یا راکد عنوان کرد و افزود: متقاضیان بعد از بررسی، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند که بخشی از سود تسهیلات به صورت یارانه برای آنها در نظر گرفته می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در ادامه این نشست با انتقاد از عملکرد بانک های استان گفت: بانک ها در خوزستان کارنامه موفقی ندارند.

جمال عالمی نیسی افزود: اگر چه بانک های خوزستان در جذب سرمایه موفق بوده و رتبه دوم یا سوم کشور را در این زمینه دارا هستیم اما در پرداخت تسهیلات عملکرد ناموفقی داشته و استان سی ام کشور هستیم.

همچنین در نشست دیگری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان هوشمند صفائی در جمع معاونان و مسئولان ستادی و روسای اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها در سخنان خود به نقش بی بدیل تعاونی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند ارایه راه کارهای نو و تلاش بیش تر دانست و گفت: تعاونی یکی از ارکان و بخش میانی اقتصاد کشور است و فعالیت تعاونی‌ها در کشور نقش بسیار تاثیرگذاری بر رشد اقتصادی خواهد داشت. اگر بخواهیم شاهد حضور حداکثری مردم در حوزه اقتصادی باشیم، باید درباره مزیت‌های تعاون فرهنگ سازی شود و این کار را باید از مدارس و خانواده‌ها آغاز کرد.

صفائی در ادامه، معضل اصلی استان را تعطیلی و نیمه فعال ماندن واحد های تولیدی و صنعتی دانست و بر بازدید میدانی رییسان شهرستان ها از شهرک های صنعتی برای شناسایی بنگاه های نیمه فعال تأکید کرد و افزود: به منظور تحول و جهش اشتغال در استان باید بنگاه های نیمه فعال و غیر فعال به ویژه در شهرک های صنعتی شناسایی و در قالب طرح اشتغالزا به دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان معرفی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تخصیص ۴۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی واحدهای نیمه فعال استان خبر داد و گفت: طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/602086کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.