جناب دکتر روحانی، خوزستانی ها را دریابید

به گزارش هورنیوز ، مهران یاوری فعال سیاسی اجتماعی خوزستانی اظهار کرد: با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به ریاست دکتر روحانی سیاست های دولت پیشین به صورت کلی تغیییر کرد و چنانکه دکتر روحانی خود بارها اعلام کرد که از جریانات امینتی در کشور دوری می کند باز شاهد هستیم عده ای از منتخبین، مسئولین و فعالان اجتماعی به رایزنی جهت آوردن استانداری امینتی اقدام کرده اند که این مسئله می تواند وضعیت استان را به وضعیتی امینتی تغییر دهد، وضعیتی که نه به صلاح استان خوزستان است و نه شایسته دولت تدبیر و امید است.۲۰۱۶-۰۶-۰۷_۵-۱۱-۱۸

وی افزود: تغییر ناگهانی دکتر مقتدایی در استان خوزستان که شبیه شیوه تغییرات دولت احمدی نژاد بوده شایسته دولت تدبیر و امید نبوده و نیست، این تغییر ناگهانی دکتر مقتدایی که چهره ی محبوبی در خوزستان داشته باعث ملال و افسردگی مردم  خوزستان شده است.

این فعال سیاسی عنوان کرد: امیدوارم وزارت کشور در اقدام بعدی خود یا بادلجویى و بازگرداندن دکتر مقتدایی که به حق وفادار به نظام و دولت بوده و نیز شجاعت ستودنی داشته اقدام عاجل نماید و یا اینکه گزینه ای بومی و دلسوز و فعال سیاسی اقدام نماید.

یاوری در ادامه تصریح کرد: باید دولت امید، به بعضی مسایل جاری از نظر اقتصادی و اجتماعی در خوزستان نگاهی دقیق تر دشته باشد و باید دید چرا وضعیت ما به اینجا رسیده که نیمی از سال های دولت دکتر روحانی گذشته، استاندار خوزستان به تغییری ناگهانی ملزم شد؟ همان مشکلی که در زمان دکتر احمدی نژاد اتفاق افتاد.

وی عنوان کرد: آیا پایتخت نشینان به این مسئله اندیشده اند که اینچنین با مردم خوزستان معامله کردن چه عواقبی به دنبال خواهد داشت؟ آیا رئیس دولت امید، دکتر روحانی به این مسئله واقف است که مردم خوزستان از استاندار غیر بومی، و یا پایتخت نشین بیزار هستند؟

مهران یاوری خاطرنشان کرد: خوزستان به عنوان یکی از استان های زرخیز نه تنها کشور، بلکه خاورمیانه و جهان محسوب می گردد، خوزستان سرشار از ذخایر آبى، نفتی، گازی و پتروشیمی هاى عظیم و زمین های کشاورزی است که در آن سدهاى عظیم با تولید بالاى برق، کشت صنعتی و مدرن نیشکر و کارخانه ی شکر و نیز صنایع جانبی آن از جمله الکل و … تولید می گردد.

۲۰۱۶-۰۶-۰۷_۵-۱۹-۵۵وی افزود: این استان بیشترین درصد رودخانه های جاری کشور و نیز بیشتر مساحت همجواری با دریا و آب های گرم خلیج فارس و نیز بیشترین همجواری با کشور عراق و همچنین از راه دریا با کشورهای کوچک حوزه ی خلیح فارس  را دارد، به همین خاطر تولید برق در این استان بالاترین درصد و تولید نفت، گاز و کارخانه هاى پتروشیمى نیز بیشتر درصد بودجه کشور را به خود تخصیص داده است.

یاوری گفت: در این وضعیت وا اسفا، هر دولتی که می آید چند بار استاندار خوزستان باید تغییر کند، چرایش در زبان عامه ی مردم به این گونه شنیده می شود، دولت نمی خواهد خوزستان استاندار خودی داشته باشد، هر استانداری که در خوزستان به مسئله آب و نفت توجه کند مجبور به استعفا و یا برکناری است،  هر دولتی در ابتدا یک استاندار بومی می آورد و سپس او را تغییر داده و یک نفر از بدنه خود بر خوزستان انتصاب می کند.

این فعال سیاسی استان اظهار کرد: جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری، لازم است گفته شود هر چند طی مصوبه ای نفت و آب خوزستان و منابع غنی آن ملی اعلام شده است ما باید یادآور شویم این منابع همه متعلق به خوزستان که جزوی لاینفک از کشور پهناور و متمدن ایران است که در هنگام یورش ارتش صدام جوانان این مرز و بوم بی دریغ آماج گلوله و بمب های شیمایی عراق شدند پس باید اعلام کنیم امام راحل چه زیبا فرمودند: خوزستان دین خودش رابه نظام ادا کرده است.

وی افزود: باید خوزستان را بیش از این دریابید چرا که پاسداری از این ذخایر مادی و فرهنگی به نگاه و شجاعت بیشتری از سوی دولت نیازمند است، باید اداره و امنیت آن در این فضاى ملتهب را از راه کارهاى اقتصادى مفید و بهرمند و فضای سیاسى اجتماعى زمینه سازى و ایفا کرد.

یاوری گفت: جا دارد از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز تشکر نمود که تا این لحظه گزینه هاى بومى را به عنوان حائز شرایط استاندار شدن به دولت اعلام نمودند.

وی خاطرنشان کرد: ریاست محترم دولت؛ فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان که در زمان انتخابات بی دریغ حضرتعالی را حمایت نمودند، خواستار هر چه سریع تر با انتخاب استانداربومى به این غائله پایان داده و به بازار اصحاب فرصت طلب، فرصت طماعی و سودجویی و فرصت طلبی ندهد.

مهران یاوری در پایان گفت: امیدوارم دولت با این انتخاب بجا هم بتواند دل مردم استان رابدست آورد و هم سیاست هاى نیم تمام خود را توسط یک شخص خوش فکر و با سابقه و مدیر موفق بومى به اتمام رساند و هم انتخابات آینده را بنام خود رقم زند.

https://hoorkhabar.ir/602063کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.