هشدار رئیس شورای شهر آبادان به برخی جریان های سیاسی

هورنیوز- در آستانه ماه مبارک رمضان، طرح پاکسازی و نظافت عمومی مناطق سه گانه شهرداری آبادان روز یکشنبه با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان محلی با مشارکت مردمی اجرا شد.

سید فیاض موسوی رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در حاشیه اجرای این طرح به ایرنا گفت:وظایف شهردار و شورای در شهر مشخص است و کسی نمی تواند با سیاسی کاری، اعضای شورا را از صحنه اجتماعی شهر حذف کند.

وی طرح سوال از شهردار را از اختیارات شوای اسلامی شهر دانست و اظهار داشت:وظیفه چهره های سیاسی شهر طرح سوال از شهردار یا تعیین تکلیف برای شواری اسلامی در نشست های شبانه نیست.

موسوی گفت:برخلاف برخی حاشیه سازی ها، شورای اسلامی شهر آبادان پرسش هایی از شهردار در مورد اجرای برخی طرح های عمران شهری مطرح کرده است که شهردار در مدت زمانی ۱۰ روز که هنوز به پایان نرسیده است مهلت پاسخ به آنها را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اظهار داشت:متاسفانه برخی از چهره های سیاسی قصد دارند تا شهرداری و شورای اسلامی شهر را وارد چالش کنند.

شهردار آبادان نیز در حاشیه برگزاری رژه ادوات و تجهیزات شهری شهرداری برای مشارکت در نظافت عمومی و پاکسازی محلات شهری گفت:پاکسازی عمومی شهرداری با بسیج امکانات بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی جمع آوری زباله، خدماتی، ترابری و ۵۰۰ پرسنل شهرداری انجام می شود.

ˈمحمود رضا شیرازی، محله احمد آباد در منطقه ۱، محله های بهار، لاله در فیه در ممنطقه ۲ و کوی بهمن و علوانیه در منطقه ۳ را مناطق هدف نخستین طرح پاکسازی عمومی در سالجاری در آبادان اعلام کرد.

وی افزود:در طرح پاکسازی عمومی، جاروکشی خیابان ها، هرس درختان، لکه گیری خیابان ها با اجرای آسفالت، همسطح سازی درب های جمع آوری فاضلاب با خیابان و جمع آوری نخاله های ساختمانی طی یک هفته اجرا می شود.

شیرازی گفت:همزمان با اجرای طرح پاکسازی عمومی ۱۰ دستگاه خودروی جمع آوری زباله به ناوگان خدمات شهری مناطق سه گانه شهرداری آبادان افزوده شد که قیمت هر خودرو ۷۵۰ میلیون ریال می باشد و از محل اعتبارات شهرداری خریداری شد.

شهردار آبادان همچنین از حذف نوبت صبح جمعه آوری زباله در مناطق مسکونی شهر خبر داد و اظهار داشت: شهروندان فراموش نکنند زباله را یک نوبت در روز و ساعت ۲۱ درد محل های جمع آوری زباله قرار دهند.

شهردار آبادان همچنین با تشریح نقش مشارکت مردم در پاکسازی خیابن ها، گفت:مفهوم مشارکت مردمی با حضور حداکثر شهروندان در پاکسازی عمومی نماد پیدا می کند.

هفته گذشته نائب رئیس شورای شهرآبادان گفته بود :۹ عضو شورای شهرآبادان، پرسش‌هایی به‌صورت مکتوب به شهردار ارسال شده و شهردار آبادان موظف به پاسخ‌گویی به این سؤالات است.

وی افزود: با توجه به غیبت ۲ هفته‌ای شهردار و مشکلات موجود طبق تشخیص ۹ نفر از اعضای شورا این سؤالات مطرح‌شده است که نیاز به توضیح شهردار دارد.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/601693کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.