رفع مشکل بیکاری و بلای جان خوزستانی ها؟!

به گزارش هورنیوز: این روزها نمایندگان منتخب مردم خوزستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تحرکات قابل قبولی از خود نشان داده که این نوید خوبیست برای آینده خوزستان. در همین راستا گوشه ای از اظهارات چندین نماینده را گردآوری کرده ایم که از نظرتان می گذرد.

رفع مشکل بیکاری مهم ترین اولویت فراکسیون ولایت در مجلس دهم است

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس دهم شورای اسلامی: فراکسیون ولایت ترکیبی از فراکسیون‌های مجلس دهم بوده که قرار است با تمام نمایندگان، تعامل در زمینه های مختلف صورت پذیرد.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۱-۴۰-۰۶

  • اقبال محمدیان درباره تعامل لازم بین همه نمایندگان مجلس دهم گفت: آنچه‌ که در دومین جلسه علنی مجلس شاهد بودیم معنای واقعی آزادی رای و دموکراسی بود که همه نمایندگان در فضای صمیمی، رئیس و هیئت رئیسه را انتخاب کردند.
  • برای تعامل نمایندگان در مجلس دهم فراکسیونی با عنوان «فراکسیون ولایت» شکل گرفته که این فراکسیون ترکیبی از همه فراکسیون‌های مجلس بوده که قرار است بین همه نمایندگان، تعامل در زمینه های مختلف صورت پذیرد.
  •  اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بیان و تقویت گفتمان رهبر معظم انقلاب از اولویت‌های مهم و اصلی نمایندگان مجلس دهم است. مشکل بیکاری در حال حاضر جز معضلات کشور بوده که باید با اقتصاد دانش بیان، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و تقویت بخش خصوصی گام برداشته و با حمایت از آنها برای اشتغال جوانان و عمرانی و آبادانی کشور تلاش کنیم.

 

پالایشگاه ها به سمت تولید بنزین حرکت کنند/دورباطل خام فروشی نفت چرخاندن چرخ صنعت اروپایی ها و واردات کالاها

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با انتقاد از عدم توسعه پالایشگاه ها جهت تولید بنزین:با توسعه پالایشگاه ها باید به جای خام فروشی و واردات، بنزین با کیفیت تولید کنیم. ۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۱-۴۳-۰۷

  • هدایت الله خادمی با انتقاد از عدم توسعه پالایشگاه ها جهت تولید بنزین گفت: هیچ کشور توسعه یافته و کشوری که به فکر اشتغال جوانان و منابع خود باشد،خام فروشی نمی کند و اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه و حداکثری از منابع مالی، انسانی و تکنولوژی که در کشور ما اجرا نمی شود.
  • درآمدی که از طریق خام فروشی به دست آمده بار دیگر برای خرید تولیدات کشورهای اروپایی، آمریکایی و خرید ابزار برای استحصال مواد خام هزینه می شود و ما هیچ نقشی در تعیین قیمت نداریم.
  • فرآوری مواد خام، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال باید در دستورکار دولت قرار گیرد و در حال حاضر باید در بخش های اقتصادی رقابت پذیر همانند حوزه نفت که مزیت اقتصادی داشته و نیروی انسانی متخصص فراوان دارد، حمایت ها بیشتر شود.

 

کنترل تورم و رکود کشور با حمایت از تولیدات داخلی میسر است

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی: دولت و مجلس می‌تواند با حمایت از تولیدکنندگان کالای داخلی تورم و رکود موجود در کشور را کنترل کند.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۱-۴۳-۵۰

  • عباس پاپی‌زاده بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی براساس فرمایش مقام معظم رهبری یکی از برنامه‌های اصلی دولت و ملت است اظهار داشت: باید نخستین اولویت و برنامه مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارزش‌گذاری و حمایت از تولیدات داخلی باشد.
  • دولت و مجلس می‌توانند با حمایت از تولیدکنندگان کالای داخلی تورم و رکود موجود در کشور را کنترل کنند.
  • در بودجه سال ۹۵ وضع شد که دهک‌های ثروتمند جامعه از دریافت یارانه حذف و میزان اعتبار باقی مانده از محل هدفمند سازی یارانه‌ها به بخش تولید پرداخت شود.
  • تولیدکنندگان بزرگ مانند خودروسازان در صورت مواجه شدن با چالش‌های خاص از حمایت‌های دولتی بهرهمند می‌شوند و هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای تولید ندارند. در صورتی که نقدینگی به خصوص برای تولیدکنندگان صنایع کوچک رکن مهمی است و دولت باید با اتخاذ تصمیمات مناسب نسبت به رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات مورد نیاز صنایع کوچک و خصوصی کمک کند.

 

سعودی ها مانع انتخاب رئیس جمهوری لبنان می شوند

نماینده مردم شوش و دانیال در مجلس در واکنش به ناکامی جلسه پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهوری این کشور: سعودی ها از طریق جریان ۱۴ مارس به دنبال خلا قدرت در بیروت و زمینه سازی برای سرایت جنگ سوریه هستند.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۱-۴۱-۰۱

  • سیدراضی نوری ضمن تقبیح رویکرد تفرقه انگیزانه عربستان در لبنان گفت: متاسفانه جلسات پارلمان لبنان به دلیل مداخلات سعودی تاکنون به موفقیت در انتخاب رئیس جمهوری این کشور دست نیافته است. رئیس مجلس لبنان روز پنج شنبه به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان جلسه انتخاب رئیس جمهور این کشور را به روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) موکول کرد.
  • تاکنون ۴۱ جلسه در جهت انتخاب رئیس جمهوری تشکیل شده اما هیچ کدام تاکنون به دلیل کارشکنی مزدوران سعودی به نتیجه نرسیده است. کشور لبنان ۲  سال است که با خلا در پست ریاست جمهوری مواجه شده است ، این موضوع زمینه بحران های دامنه دار در بیروت و دیگر نقاط این کشور ایجاد می کند.

 

شرکت های نفتی بلای جان خوزستانی ها

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم: از وضعیت بحرانی اهواز به دلیل افزایش ریزگردها انتقاد کرد و رفع این معضل را نیازمند تعامل و همکاری میان مجلس و دولت دانست.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۱-۴۵-۳۶

  • جواد کاظم نسب با انتقاد از اینکه رفع معضل ریزگردهای اهواز در کانون توجه جدی مسئولان نیست، تصریح کرد: مادامی که منابع مالی ویژه برای رفع این معضل اختصاص داده نشود گره ای از مشکل ریزگرها باز نخواهد شد زیرا با دست خالی نمی توان کاری از پیش برد بنابراین هماهنگی میان نمایندگان مجلس و دولت برای تامین بودجه مهمترین راهکار رفع این معضل است.
  • با تخصیص بودجه، مالچ باشی، احیای هورالعظیم و شناسایی و رفع کانون های داخلی و خارجی گردوغبار می توان مشکل ریزگردها را ریشه کن کرد که این کار مستلزم ورود جدی وزارت نفت، دولت و مجلس است.
  • متاسفانه با وجودی که کسب کل منابع و درآمد نفتی کشور از استان خوزستان است ولی سال ها است که مردم خوزستان به جای هوا خاک تنفس می کنند در حالی که تامین امکانات رفاهی مردم خوزستان و رفع مشکلات آنها به منزله حفاظت از تاسیسات نفتی است.
  • بزرگترین معضل خوزستان بی توجهی مراکز و موسسات نفتی نسبت به رفع مشکلات استان خوزستان است در حالی که عملیات و اکتشافات نفتی موجب افزایش ریزگردها شده، به گونه ای زندگی مردم خوزستان را مختل کرده است.
  • متاسفانه  بی توجهی شرکت های نفتی به رفع مشکلات مردم  تا اندازه ای است که روستای غیزانه که ۵۰۰ چاه نفت در آن در حال فعالیت هستند از نعمت آب آشامیدنی سالم، برق، جاده و مدارس ابتدایی محروم است در حالی که تمامی شهرک های نفتی در رفاه کامل به سر می برند.

 

دولت در تصمیمات خود تجدیدنظر کند/ انتصابات عجولانه و شتابزده نباشد

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی: اقدامات اخیر دولت در استان خوزستان نگران‌کننده است.

  • علی گلمرادی بعد از ظهر امروز در اجتماع مردم شهر چمران در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهر اظهار کرد: اقدامات اخیر دولت چه در بحث استانداری، چه در بحث انتصابات در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و چه در بحث بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر نگران‌کننده است.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۴-۰۲-۱۶
  • انتظار دارم دولتمردان در تصمیمات خود تجدید نظر کنند، چراکه صیانت از منابع انسانی و جلب رضایت مردم از اصول اولیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
  • امروز باید پاسخ دهیم که چرا در منطقه خوزستان کسی توان مدیریت شرکت‌هایی که با کم‌ترین توان مدیریت می‌شوند را ندارد.
  • این اطمینان را خواهم داد که با کمک مردم و نمایندگان شما در مجلس خبرگان رهبری لحظه به لحظه از همه اقدامات و رفتارهایی که با مردم می‌شود مراقبت خواهیم کرد.

 

با دریافت کنندگان وام های چند صد میلیونی و اخلال گران امنیت برخورد می شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی: در راستای توسعه همه جانبه اندیمشک ضمن حفظ همدلی و استفاده از نخبگان شهرستان، برنامه های بسیار خوبی برای حضور مدیران ارشد کشوری و استانی و بررسی شرایط شهرستان پیش بینی شده است.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۴-۱۸-۳۳

  • فریدون حسنوند اظهار کرد: با دریافت کنندگان وام های چند صد میلیونی و اخلال گران امنیت مردم در اندیمشک برخورد می شود.
  • برای تحول شهرستان از مدیران توانمند استفاده می شود و هر مدیری که هدفش خدمت و انجام کار برای مردم و بالندگی شهرستان باشد از وی در این راستا استفاده خواهد شد.
  • در راستای توسعه همه جانبه اندیمشک ضمن حفظ همدلی و استفاده از نخبگان شهرستان ، برنامه های بسیار خوبی برای حضور مدیران ارشد کشوری و استانی و بررسی شرایط شهرستان پیش بینی شده است.
  • وی در بخش دیگری با اشاره به جلسه استیضاح شهردار اندیمشک گفت: در این خصوص با احترام به جایگاه قانونی شورای اسلامی شهر ورود نمی کنم و از شورای اسلامی شهر انتظار می رود به مصلحت مردم و نیازهای شهر توجه کند.
https://hoorkhabar.ir/601511کپی شد!
108
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.