استاندار باید وام دار مردم باشد نه جناح های سیاسی/ سازمانی که همه کار می کند الا وظیفه اش

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز عصر امروز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی ناصری عضو هیأت رئیسه شورا با اشاره به روز دخانیات عنوان کرد: مصرف دخانیات و به خصوص قلیان در انظار عمومی باعث ایجاد چهره ناخوشایندی در شهر می شود.

وی افزود: امیدوارم در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد تا شاهد این صحنه ها در شهر نباشیم.

 

در ادامه این جلسه آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به موضوع استاندار خوزستان عنوان کرد: جا دارد از زحمات سه ساله عبدالحسن مقتدایی استاندار اسبق خوزستان تشکر کنم و از هیات دولت درخواست دارم که هرچه زودتر انتخاب استاندار خوزستان را انجام دهد.

وی افزود: استاندار خوزستان باید بومی و مشرف بر شرایط و ظرفیت های استان انتخاب شود، در حال حاضر مدیریت استان علیرغم معرفی سرپرست استانداری، متزلزل است و این باعث ایجاد مشکلات برای مردم می شود.

زمانپور تاکید کرد: از جناح های سیاسی می خواهم مطالبات عموم مردم را داشته باشند و نه سهم خواهی سیاسی تا استاندار وام دار مردم باشد.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال ۹۵ که از سوی رهبر انقلاب تعیین شده است، عنوان کرد: جایگاه اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری اهواز کجاست؟ اقتصاد مقاومتی طرحی است که بدون چشم داشت به منابع بیرونی با خلاقیت و انضباط بر درآمد و ظرفیت های داخلی تاکید دارد.

آذر زمانپور افزود: از کمیسیون برنامه و بودجه درخواست داریم، تا در این زمینه برای شهرداری اهواز ریل گذاری کند.

وی در ادامه به ضرورت حضور شهرداران مناطق در محل کار خود اشاره کرد و گفت: کار اجرایی تعطیلی ندارد و متاسفانه برخی از شهرداران مناطق حتی در زمان ملاقات عمومی با مردم در محل شهرداری منطقه حضور ندارند.

این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکل ترافیکی و پارکینگ در سطح شهر پیشنهاد کرد جلسه ای با حضور مدیران مدارسی که در مناطق پرتردد هستند، برگزار شود و از ظرفیت محیط مدارس برای پارکینگ خودروها در ساعات غیرتحصیلی استفاده کرد.

 

همچنین در ادامه این جلسه احمد باورساد عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد:همه عزیزان به این موضوع اشراف کامل دارند که در کل کشور علی الخصوص شهر اهواز شاهد رکود ساخت و ساز در بخش مسکن می باشیم و این امر باعث کاهش درآمد های شهرداری ناشی از این بخش گردیده که به طبع باعث بروز مشکلاتی در جهت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان خواهد گردید.

وی گفت: با در نظر گرفتن این شرایط ما شاهد انجام پروژه های بی فایده و موقتی در شهر هستم که هر کدام از آنها چندصد میلیون تومان هزینه در بردارد. یکی از این نمونه کارها انجام نورپردازی های رنگارنگ زیر درختان در بلوارها و معابر اصلی است که نهایت عمر آنها حدود ۶ ماه می باشد. نمونه بارز آن بلوار مدرس، بلوار صاحلی ، کیانپارس، بلوار آیت الله بهبهانی و مناطق دیگر است که اگر از این محل ها گذر کنیم متوجه خواهیم شد که یا وجود خارجی ندارند و یا اینکه ده درصد آنها روشن میباشد.

به نظر شما این حیف و میل بیت المال نیست.

وی افزود:مورد بعد المان هایی است که روی تیر های برق نصب شده اند و هیچگونه تدابیری نیز جهت تعمیر و نگه داری از آنها به کار گرفته نشده که این عمر باعث نازیبایی منظر شهری میگردند.

باورساد اظهار کرد: خواهش بنده از آقای موسوی شهردار محترم این است، سریعتر جلوی انجام این پروژه های هزینه بر را گرفته و به جای آن از تندیس های مشاهیر و المان های ماندگار استفاده شود.

وی افزود: مورد دیگر که بارها در همین صحن توسط بنده و همکاران محترم به آن پرداخته شده، شرح وظایف شهرداری است. متاسفانه موازی کاری در سازمانها زیاد شده که اصولا نمی توان ار روی عنوان سازمان ها به وظایف کاری آنها پی برد. یکی از این سازمان ها، سازمان خدمات موتوری است که همه کار انجام می دهد جز وظیفه اصلی خود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: همانطور که از نام این سازمان پیداست، وظیفه اصلی این سازمان تهیه ماشین آلات مورد نیاز مناطق و دیگر سازمان ها و رفت و روب و حمل زباله است. به این سازمان سالانه حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه حمل زباله پرداخت میگردد. در عوض این سازمان با داشتن سه یا چهار پیمانکار عمرانی بالای بیست پروژه را از سال گذشته تا کنون در حال انجام دارند مانند زیر سازی تا حد لایه اساس، بهسازی معابر فروردین، زیر سازی و آسفالت الهادی، جدول گذاری آیلند شهید هاشمی، تهیه و نصب آسانسور، بهسازی میدان شهید هاشمی،رنگ آمیزی پل جزیره و تعدادی پروژه دیگر که اساسا انجام این کار ها هیچ ربطی به شرح وظایف این سازمان ندارد. این پروژه ها اکثرا با کیفیت بسیار پایین اجرایی می شوند. یکی از این نمونه ها پارک بانوان است که با توجه به اینکه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته، دارای نقایص زیادی به شرح زیر می باشد :

۱ – تعداد زیادی از کفپوش های معابر شکسته و ترک برداشته است

۲ – شکستگی جداول حاشیه پیاده رو ها

۳ – نشست پیاده رو دربرخی محل ها

۴ – لق بودن قالب های سنگ فرش پیاده رو ها در

۵ – بالا بودن سطح خاک نباتی از پیاده روی مجاور زمین

وی افزود: حال از سوی دیگر میبینیم سازمان های متولی عمران مانند سازمان عمران، بهسازی و نوسازی و عمران ساحل کارون با داشتن نیرو های توانمند و متخصص در زمینه های عمران بیکار نشسته و در و دیوار را نگاه میکنند.

باورساد گفت: آیا به این شکل میخواهیم شهر را اداره کنیم و فرمایشات مقام معظم رهبری را درخصوص اقتصاد مقاومتی بکار ببندیم.

باورساد عنوان کرد:معضل بعدی ما در شهر وجود نخاله های فراوان ناشی از تخریب ساختمان ها میباشند که به دلیل تولید حجم بالای روزانه این نخاله ها و هزینه بالا امکان بازیافت ۹۰% این ضایعات به صورت مجدد از آنها در پروژه های عمران با استفاده از دستگاه های مدرن تفکیک و بازیافت از این پسماند ها ( مانند تفکیک نخاله در کرمانشاه ) می باشد. از مصالح بازیافتی میتوان در بخش های مختلف پروژه های عمران، زیر سازی پارک ها، محوطه سازی، راه سازی به عنوان مصالح پر کننده و زیر سازی جاده ها بکار برد. این کار میبایست توسط خدمات موتوری صورت گیرد که عملا آ ن را رها کرده و در خیلی از پروژه ها به صورت مستقیم نخاله های حاصل از تخریب و گود برداری را استفاده می کنند. مانند :

۱ – باند کند رو مسیر پدافند هوایی تا میدان قدیم پلیس راه که زیر سازی آن با نخاله صورت گرفته.

۲ – ساحل سازی حد فاصل پل پنجم و پارک شقایق و باند کند رو کناری آن که با نخاله صورت گرفته.

۳ – پارک زردشت که بخشی از آن با نخاله ساختمانی صورت گرفته.

۴ – ساحل سازی روبروی استخر موج کوی ملت که با نخاله صورت گرفته.

۵ – پارک شهر بازی در منطقه ۲

۶ – پارک ساحلی حد فاصل پل سیه تا پل هفتم

محل های که نام برده ام نمونه هایی از پروژه هایی است که در آنها از این نخاله های استفاده گردیده که معایب استفاده از این نخاله به صورت مستقیم در پروژه ها به شرح ذیل میباشد :

۱ – وجود تمامی مواد و مصالح بازیافتی از نظر جنس ، کیفیت و حجم در کنار هم و استفاده از آنها در زیر ساخت جاده ها باعث بوجود آمدن فضاهای خالی و حفره هایی در بستر زیرین پروژه های اجرا شده می گردد که در این امر به مرور زمان و به دلیل نفوذ آب و فشار لایه های بالایی باعث نشست می گردد.

۲ – استفاده از نخاله های ساختمانی در پارک ها به علت وجود مصالح گچی و آهکی باعث عدم رشد مناسب چمن ها گردیده که برای ترمیم آنها مبایست هزینه بسیار بالایی را صرف کرد.

۳ –  استفاده از این نخاله در زیر سازی راه ها ، سطح آسفالت در دراز مدت دچار پستی بلندی شده و ترک های بسیاری در روی آنها بوجود می آید.

۴ – بنا های ساخته شده بر روی این زیر سازی ها دچار نشست گردیده و ترک ها و شکست هایی در سقف و دیوار ها بوجود می آورد.

این عضو شورای شهر اهواز خطاب به معاونت فنی و عمرانی شهرداری اظهار کرد:تا چه موقع مبایستی پروژه های عمرانی زیادی را به سازمان هایی واگذار نمایید که نه جز شرح وظایف آنهاست و نه در چارت سازمانی آنها به اندازه کافی نیروی مجرب جهت انجام این پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده است.

اگر واقعا اسرار دارید که اکثر پروژه های عمرانی می بایستی توسط این سازمان صورت پزیرد، از شهردار محترم درخواست انحلال سازمان های عمران، بهسازی و نو سازی و ساحل عمران کارون را به شورای شهر بدهد و نیرو های آنها نیز به این سازمان نور چشمی واگذار نمایید.

 

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام کاظم سواری ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره) با اشاره به طرح ساماندهی دستفروشان عنوان کرد: دستفروشان بر غیرقانونی بودن بساط در معابر عمومی اذعان دارند اما آنها به دلیل بیکاری مجبور به این کار هستند  برای درآمد آن برنامه ریزی کردند.

وی افزود: باتوجه به اینکه دستفروشان از پارک ربیع که برای آنها در نظر گرفته شده است، ناراضی هستند، چند پیشنهاد وجود دارد، فعالیت دستفروشان در ساعات غیر کاری مغازه داران، تخصیص مکانی باعرض ۵ متر در کنار پل کابلی و یا استفاده از فضای پارکینگ فروشگاه رفاه.

سواری در ادامه عنوان کرد: متاسفانه شهرداری اهواز جسارت در تصمیم گیری ندارد، مثلاً در بحث املاک تعیین تکلیفی برای مردم نشده است که در این زمینه از شهردار می خواهیم تا قانون را اجرا کند.

 

در ادامه ابتسام الباجی عضو دیگر شورای شهر اهواز با اشاره به موضوع دستفروشان عنوان کرد: به بنده گفته می شود که در در این زمینه ضعیف عمل کرده ام، در صورتی که از ابتدا و زمانی که معاون قبلی خدمات شهری سرکار بودند، تاکید کردم که ابتدا جایگاه جایگزینی تعیین و سپس اقدام به جمع آوری شود.

https://hoorkhabar.ir/600864کپی شد!
141
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.