مجازات برای والدینی که مانع تحصیل فرزند خود گردند

هورنیوز – در برنامه چهارم توسعه قرار شد برای والدینی که مانع تحصیل فرزندان خود می شوند جریمه یک میلیون تومانی در نظر گرفته شود. در قالب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان نیز بندی گنجانده شده که اگر خانواده‌ها از ادامه تحصیل فرزندشان ممانعت کنند، مراجع قضائی با آنها برخورد کند با این وجود سال گذشته و همزمان با تصویب برنامه ششم توسعه قرار شد این مجازات تشدید شود که تا کنون این مساله محقق نشده است. حالا در این شرایط روز گذشته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از برخورد قضائی با ۷۰۰ والدینی که مانع تحصیل فرزندانشان شدند، خبر داد.

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، درباره برخورد با خانواده‌هایی که مانع از تحصیل فرزندشان می‌شوند و اینکه تاکنون با چه تعداد برخورد قضائی صورت گرفته است، گفت: این بخشی از قانون حمایت از حقوق کودک است که در سال ۸۱ به تصویب مجلس رسیده است و همانظور که اذیت و آزار کودکان و شکنجه آنها جرم است، ممانعت از تحصیل هم جرم است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۷۰۰ گزارش از طرف آموزش و پرورش به مرجع قضائی ارسال شده‌است، خاطرنشان کرد: البته هیچکدام از این شکایت‌ها منجر به رای نشده؛ یعنی موانع حضور دانش‌آموزان در مدرسه، با مداخله سیستم قضائی برطرف شده و دانش‌آموز در مدرسه ثبت نام و نیازی به مجازات والدین نبوده است. مجازات والدینی که مانع از تحصیل فرزندان خود می‌شوند، سه ماه و یک روز حبس تا شش ماه یا یک میلیون تومان جزای نقدی است.

https://hoorkhabar.ir/600480کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.